بیست درصد مردم شمال ، دیگر برنج ایرانی نمی خورند

نائب رییس انجمن صنفی برنج فروشان مازندران در گفتگو با اقتصاد 100 تاکید کرد: پس از افزایش قیمت برنج در بازار، بخشی از مردم به سمت خرید برنج خارجی رفتند و همین امر سبب شد برگشت به بازار برنج ایرانی برای برخی دشوار باشد .

بیست درصد مردم شمال ، دیگر برنج ایرانی نمی خورند

 وی در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به قیمت‌های کنونی در بازار برنج گفت: قیمت هر کیلو برنج پاکستانی حدود 40 تا 60 هزار تومان و قیمت هر کیلو برنج هندی دود 40 تومان است و برخی از مردم حتی در شمال ترجیح می‌دهند این برنج‌ها را مصرف کنند.

 وی قیمت برنج درجه یک ایرانی را حدود 75 تا 85 هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد و گفت: برنج معمولی و پرمحصول نیز بین 45 تا 60 هزار تومان فروخته می‌شود .

 تقی زاده گفت: وقتی قیمت برنج تا 130 هزار تومان پیشروی کرد، برخی برنج خارجی خریدند و تغییر ذائقه نیز کار سختی است از این رو همچنان پانزده تا بیست درصد از مصر ف برنج شمال ایران را برنج خارجی تشکیل می‌دهد.

او به این مساله اشاره کرد که بازار برنج ایرانی به شدت راکد است و گفت: متاسفانه شالیکار قصد دپو ندارد اما خریداری در بازار نیست که بتواند محصولش را بفروشد. در ضمن برنج تا یک سال قابل نگهداری است و بعد از آن ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد از این رو امیدواریم با تقویت قدرت خرید مردم این مشکل حل شود و بازار برنج دوباره به راه بیفتد.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما