هزینه 8.4 میلیارد یورویی فرانسه برای گذر شرکت ها از بحران انرژی

اقتصاد 100- فرانسه ۸.۴ میلیارد یورو (۸.۶۷ میلیارد دلار) برای کمک به شرکت‌ها برای پرداخت قبض انرژی، هزینه می‌کند تا تاثیر افزایش قیمت برق و گاز را برای آنها تعدیل کرده و توان رقابت آنها با شرکت‌های آلمانی را بهبود دهد.

هزینه 8.4 میلیارد یورویی فرانسه برای گذر شرکت ها از بحران انرژی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه به شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت: فرانسه مالیات ویژه برای برق را به حداقل مجاز تحت مقررات اتحادیه اروپا کاهش خواهد داد و به شرکت‌ها اجازه می دهد از مکانیزم ویژه‌ای برای دریافت برق هسته‌ای ارزان استفاده کنند. شرکت‌های کوچک هم از سقف قیمت برق که برای خانوارها اعمال شده است برخوردار خواهند بود.

وزیر دارایی فرانسه گفت: از شرکت‌های فرانسوی به خوبی شرکت‌های آلمانی حمایت خواهد شد. ما همچنین اطمینان حاصل می کنیم که مقررات رقابت اتحادیه اروپا شامل همه شرکت‌ها خواه ایتالیایی باشند یا اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، می‌شود.

آلمان اوایل امسال، ۲۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از شرکت‌ها و خانوارهای آلمانی در برابر افزایش قیمت‌های انرژی اختصاص داد و انتقاد سایر کشورهای اتحادیه اروپا را برانگیخت که نگران مختل شدن رقابت در این بلوک بودند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دارایی فرانسه اعلام کرد بسته ۸.۴ میلیارد یورویی که به تازگی رونمایی شده است، هزینه سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ است. فرانسه پیش از این ۴۵ میلیارد یورو برای کمک به خانوارها اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما