هدف گذاری عراق برای تولید 7 میلیون بشکه نفت در روز

اقتصاد 100- عراق هم اکنون 4 میلیون و 650 هزار بشکه در روز تولید می‌کند و تصمیم دارد این تولید را تا 7 میلیون بشکه افزایش دهد.

هدف گذاری عراق برای تولید 7 میلیون بشکه نفت در روز

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از الجزیره، علا الیاسری، رئیس شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (SOMO) اعلام کرد که عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را در سال ۲۰۲۷ به حدود ۷ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ظرفیت تولید نفت خام عراق نزدیک به ۵ میلیون بشکه در روز است، اما بر اساس گزارش «SOMO»، در اکتبر گذشته ۴.۶۵۱ میلیون بشکه تولید کرد و این در راستای سهم تولید بر اساس توافقنامه «اوپک پلاس» است.

الیاسری به رویترز گفت که افزایش ظرفیت تولید از میدان‌های نفتی غول پیکر عراق که در حال حاضر در دست توسعه هستند، از جمله رمیله که توسط سرمایه گذاری مشترک بین BP و PetroChina اداره می‌شود و نیز غرب قرنا ۲ که توسط لوک اویل اداره می‌شود، در دست اقدام است.

همچنین بریتیش پترولیوم در ماه مه گذشته با وزارت نفت عراق درباره افزایش تولید میدان رمیله به اوج خود یعنی ۱.۷ میلیون بشکه بحث کرد.

سال گذشته نیز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت وقت عراق گفته بود که لوک اویل قصد دارد تولید «قرنای غربی ۲» را دو برابر کند و در سال ۲۰۲۷ به ۸۰۰ هزار بشکه برساند.

الیاسری افزود: همچنین میادینی هستند که هنوز در مراحل توسعه یا تولید اولیه هستند و پتانسیل تولید امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایبنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما