رستم قاسمی آماده خداحافظی شده؟ / جایگزین وزیر راه کیست؟

اقتصاد 100- وزارت راه و شهرسازی در ماه های گذشته روزهای بسیار پرتنشی را به همراه داشته و این مساله به جایی ختم شد که زمزمه های استعفا و یا برکناری رستم قاسمی، به گوش برسد.

رستم قاسمی آماده خداحافظی شده؟ / جایگزین وزیر راه کیست؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، این جریانات زمانی جدی شد که یکی از مشاورین قاسمی به دلیل فساد احتمالی مالی دستگیر شد و وزیر نیز چندین روز در همان موقع به دلیل کمردرد در وزارتخانه حاضر نشد. اما بازداشت مشاور وی مدت زمان زیادی طول نکشید و وی چندی بعد آزاد شد و جزئیاتی هم از پرونده این مشاور جوان در اختیار کسی قرار نگرفت.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و مدتی بعد عکس هایی منشوری از وزیر راه و شهرسازی در مالزی منتشر شد که وی را در کنار خانمی که با لباس های غیرعرف ایرانی-اسلامی ایستاده بود نشان می داد که در این باره نیز توضیحاتی اندک ارائه شد که این عکس ها مربوط به همسر وی بوده و در فضایی خصوصی گرفته شده است.

همه این توضیحات اما نتوانست از بدنامی سیاسی این روزهای وزارت راه و شهرسازی بکاهد و کار به جایی رسید که خبر استعفای وی در رسانه های داخلی منتشر شد. اما دیری نپایید که این خبر نیز تکذیب شد و به گفته خبرنگاران خود قاسمی طی تماسی با یکی از خبرگزاری ها این موضوع را تکذیب کرده بود.

با این حال، اطلاعات رسیده به دست خبرنگار اقتصاد 100 حاکی از آن است که رستم قاسمی دیگر شانس چندانی برای حضور در وزارت راه و شهرسازی نخواهد داشت و اگر هم استعفا را به تعویق بیاندازد، با وجود حاشیه های به وجود آمده، احتمال برکناری او وجود دارد و گفته می شود که در روزهای آینده خبر استعفای قاسمی بار دیگر منتشر خواهد شد.

همچنین گمانه زنی های بسیاری برای جایگزین های احتمالی وزیر راه صورت گرفته که از مهم ترین آنها می توان به مهرداد بذرپاش اشاره کرد. در کنار او نام هایی از قبیل علی نیکزاد، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی نیز مطرح شده است.

مهرداد بذرپاش در حال حاضر رئیس دیوان محاسبات کشور است و پیش از این سابقه ریاست بر شرکت سایپا و نمایندگی ادوار مجلس را در پرونده خود دارد.

حال باید دید که آیا ادامه فشارها بر رستم قاسمی، استعفای او را به جریان می اندازد و یا این که وزارت راه و شهرسازی با وجود حاشیه های فراوان همچنان با سکان داری قاسمی به کار خود ادامه خواهد داد؟

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
  • میهمان ارسالی در

    نرووووو

  • حسین ارسالی در

    بهتر زودتر برود تا مردم از دستش راحت شوند

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما