بیست و هفتمین اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل؛

طرح آمریکا برای مشارکت بیشتر شرکت‌ها در گذار به انرژی پاک

اقتصاد100- به گفته افراد مطلع، ایالات متحده در پیشنهادی که در بیست و هفتمین اجلاس آب و هوای سازمان ملل در هفته جاری اعلام خواهد کرد، از شرکت ها می‌خواهد از طریق بازارهای کربن به کشورها کمک مالی بیشتری کنند تا از سوزاندن زغال سنگ جلوگیری شود.

طرح آمریکا برای مشارکت بیشتر شرکت‌ها در گذار به انرژی پاک

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، این افراد مطلع گفتند که این ابتکار که قرار است روز چهارشنبه در اجلاس تغییرات آب و هوایی در مصر معرفی شود، پیشنهاد می کند که شرکت ها اعتبارات کربن بخرند و درآمد حاصل از آن برای تامین مالی پروژه های انرژی تجدیدپذیر در کشورهایی که به دنبال جایگزین کردن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ هستند، استفاده شود.

به گفته این افراد، جان کری دیپلمات ارشد آب و هوای ایالات متحده شرکت‌هایی را در بخش‌هایی از جمله بانکداری، کالاهای مصرفی، کشتیرانی و هوانوردی بر اساس این طرح بررسی کرده است. ایده این است که شرکت ها داوطلبانه شرکت کنند.

«بازارهای کربن داوطلبانه» به سرعت در حال گسترش هستند، که به موجب آن، اعتبارات توسط فعالیت هایی از جمله درختکاری و پروژه های انرژی خورشیدی ایجاد می شود. به گفته شرکت داده Ecosystems Marketplace، ارزش این بازار داوطلبانه در سال 2021 حدود 2 میلیارد دلار بود که تقریبا چهار برابر سال قبلتر از آن است.

یکی از انگیزه‌های شرکت‌ها برای مشارکت در این طرح پیشنهادی این است که می‌تواند به کاهش ترازنامه انتشار گازهای گلخانه‌ای آنها کمک کند، با این فرض که شرکت در کشوری فعالیت می‌کند که زغال سنگ را به تدریج حذف می‌کند.

افراد مطلع گفتند که تولیدکنندگان سوخت فسیلی از مشارکت در طرح پیشنهادی مستثنی شده‌اند، اگرچه این صنعت تا به امروز یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از بازارهای کربن بوده است.

دیرک فوریستر، مدیر انجمن بین المللی تجارت گازهای گلخانه ای، گفت: «اعتبارگذاری گذار انرژی در یک کشور مفهوم جالبی است، اما اگر بخواهیم مقیاسی داشته باشد، باید روی برخی از محدودیت ها کار کرد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما