چین خواستار افزایش غرامت اقلیمی به کشورهای در حال توسعه

اقتصاد100- نماینده ارشد چین در امور تغییرات آب و هوایی در حالی که نمایندگانی از حدود 200 کشور برای دور جدید مذاکرات جهانی وارد مصر شدند، خواستار کمک بیشتر به کشورهای در حال توسعه شد.

چین خواستار افزایش غرامت اقلیمی به کشورهای در حال توسعه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، شی ژنهوا در جریان رویدادی که یکشنبه در غرفه چین در «بیست و هفتمین اجلاس تغییرات اقلیمی» (COP27) برگزار شد، گفت: «امیدوارم این اجلاس این بار تا حد امکان خواسته های کشورهای در حال توسعه را برآورده کند، همانطور که در مصر، یک کشور در حال توسعه برگزار می شود.»

این اجلاس که در تفرجگاه شرم الشیخ دریای سرخ برگزار می‌شود، با توافقی آغاز شد که برای اولین بار موضوع جبران و خسارات (غرامت به کشورهای در حال توسعه برای تاثیرات تغییرات آب و هوایی) در مذاکرات گنجانده شد. در حالی که کشورهای در حال توسعه برای تاثیرات گرمایش زمین که ایجاد نکرده‌اند کمک می‌خواهند، کشورهای ثروتمند همچنان از باز کردن دری که می‌تواند منجر به ادعاهای مالی نامحدود شود محتاط هستند.

اما تعهدات قبلی که به کشورهای در حال توسعه داده شده بود، از جمله برای تامین 100 میلیارد دلار در سال برای تامین مالی آب و هوایی هنوز محقق نشده است.

چین (بزرگترین منتشرکننده کربن در جهان) هیئتی متشکل از 50 نفر، به رهبری ژائو یینگ‌مین، معاون وزیر محیط زیست، به مصر فرستاد. غرفه چین به رنگ قرمز است و به سبک سنتی ساخته شده است و در ورودی آن قفسه ای پر از کتاب های نوشته شده توسط رئیس جمهور شی جین پینگ در مورد دیپلماسی و حکومت وجود دارد.

شی ژنهوا از پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات رسمی دوجانبه چین و ایالات متحده در مورد تغییرات آب و هوایی در طول این رویداد خودداری کرد. چین در ماه اوت پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان، مذاکرات درباره آب و هوا و چندین موضوع دیگر را متوقف کرده بود.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما