افزایش مجدد تورم ونزوئلا در سایه اصلاحات مادورو

اقتصاد100- تورم در ونزوئلا دوباره در حال افزایش است که تهدیدی جهت تضعیف بازیابی شکننده اقتصاد که توسط رئیس جمهور نیکلاس مادورو تنظیم شده بود محسوب می‌شود و موج جدیدی از مهاجرت‌ها که تازه شروع به کاهش کرده بود را دوباره به راه می‌اندازد.

افزایش مجدد تورم ونزوئلا در سایه اصلاحات مادورو

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، قیمت ها در سه ماه گذشته با نرخ سالانه 359 درصد افزایش یافته است. در حالی که این رقم نسبت به دردناک ترین اوج تورم سال‌های اخیر بسیار پایین‌تر است (این شاخص در سال 2019 حدود 300 هزار درصد بود) اما نسبت به اوایل سال جاری به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش قیمت ها نشان دهنده تغییر سیاست مهم مادورو است. پس از سال‌ها مهار هزینه‌ها و کاهش کسری بودجه، دولت دوباره در حال شل کردن کیسه است و پول نقد برای همه چیز از پاداش تعطیلات گرفته تا کمک هزینه برای وفاداران به حزب سوسیالیست تزریق می‌کند. تمام این پول نقد اضافی در اقتصاد باعث کاهش ارزش بولیوار در برابر دلار و افزایش قیمت مصرف کننده می شود.

دانیل کادناس، استاد اقتصاد در دانشگاه متروپولیتن در کاراکاس گفت: «ونزوئلا از نظر فنی از تورم فوق العاده بالا خارج شده است، اما همچنان دارای نرخ های ماهانه بالاست. ما شاهد تورم سالانه کمتر از 100 درصد نخواهیم بود مگر اینکه در سیاست اقتصادی تغییری ایجاد شود.»

کادناس گفت که درد ناشی از کاهش قدرت خرید یکی از دلایلی است که مردم مجبور به مهاجرت می شوند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، بیش از 7 میلیون نفر در سال های اخیر کشور را ترک کرده اند و ده ها هزار نفر در سال جاری به مرزهای ایالات متحده آمده اند.

کادناس افزود: «قیمت محصولات در ونزوئلا مانند دبی است در حالی که به مردم حقوقی مانند سودان می‌دهند. این بیشتر بر فقرا، معادل 93 درصد یا بیشتر جمعیت تاثیر می گذارد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما