انتقاد نخست‌وزیر ایتالیا از سیاست‌های پولی منطقه یورو

اقتصاد100- نخست وزیر جدید ایتالیا از اولین سخنرانی خود در برابر قانونگذاران برای انتقاد از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا استفاده کرد و لحن تندتری را در قبال بحث سیاسی اخیر در منطقه یورو برای سخت کردن سیاست های پولی اتخاذ کرد.

انتقاد نخست‌وزیر ایتالیا از سیاست‌های پولی منطقه یورو

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، جورجیا ملونی روز سه‌شنبه در رم گفت: «تصمیم برای افزایش هزینه‌های استقراض از نظر بسیاری یک انتخاب عجولانه است که خطر تاثیرگذاری بر اعتبارات بانکی برای خانواده‌ها و مشاغل را دارد.»

این حمله ممکن است جدی ترین انتقاد تاکنون توسط یک سیاستمدار منطقه یورو درباره افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا باشد. آنها از ماه جولای تاکنون هزینه های استقراض را 1.25 درصد افزایش داده اند.

اشاره ملونی به مشکلاتی که کشورهای بسیار بدهکار با آن روبرو هستند به ویژه در مورد ایتالیا صدق می کند. با توجه به اینکه بدهی های ایتالیا در حال حاضر حدود 150 درصد تولید آن است، سوالات در مورد کاهش چنین باری، کشور را به شدت در کانون توجه سرمایه گذاران قرار داده است.

همکار فنلاندی وی، نخست وزیر سنا مارین نیز در اوایل اکتبر به بانک های مرکزی حمله کرد و در توییتر گفت: «در ایده های رایج سیاست پولی، زمانی که بانک های مرکزی با هدایت اقتصادها به سوی رکود از اعتبار خود محافظت می کنند، چیزی به طور جدی اشتباه پیش می رود.»

صندوق بین‌المللی پول روز یکشنبه انتقاد خود را به آن اضافه کرد و گفت که کشورهای اروپایی نباید با استفاده از اقدامات حمایتی گسترده، کار بانک‌های مرکزی برای مبارزه با تورم را سخت‌تر کنند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما