سامانه ای که تمامی راههای فرار مالیاتی را مسدود می کند / اشراف کامل بر مودیان

اقتصاد 100- نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی، گفت: ایجاد این سامانه امری بسیار لازم و ضروری است که منجر به اشراف کامل دولت بر فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

سامانه ای که تمامی راههای فرار مالیاتی را مسدود می کند / اشراف کامل بر مودیان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، علی‌اکبر کریمی، اظهار داشت: در سازمان امور مالیاتی سامانه جامع مالیاتی مودیان تعریف شده است، این سامانه هنوز نتوانسته است به شرایط ایده آل برسد و نواقصی دارد که باید رفع شود.

وی افزود: با تکمیل و رفع نواقص این سامانه، دولت اشراف کامل را به فعالیت‌های اقتصادی مودیان پیدا می‌کند، ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی بر روی ساختارهای سازمان مالیاتی تاکید داریم که دولت باید هر چه زودتر نواقص و اصلاحات را اعمال کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عبور از پرونده محوری گفت: پایه و اساس سامانه مودیان باید بر اساس مودی محوری باشد این در حالی است که در گذشته برای هر فعالیت اقتصادی از جمله مالیات نقل و انتقال، خانه‌های خالی، اجاره املاک، حقوق و سایر موارد یک پرونده تشکیل می‌شود و این امر منجر به پرونده‌های متعدد می‌شد.

وی گفت: باید برای هر فرد یک پرونده منسجم و یکپارچه ایجاد شود به جای اینکه پرونده متعددی ایجاد کنیم.

کریمی با بیان اینکه سهم مالیات در سبد درآمدی دولت پایین است گفت: هر چند در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته است اما به جایگاه واقعی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به این واقعیت اذعان کنیم که در ساختار اقتصادی مالیات جای واقعی خود را پیدا نکرده و در سبد درآمدی دولت سهم مالیات همچنان پایین است، ساختارهای مالیاتی ما منسجم و یکپارچه نبوده است که مهم‌ترین اشکال آن به شفاف نبودن وضعیت درآمد افراد و عدم اشراف دولت بر فعالان اقتصادی در کشور برمی‌گردد.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما