بریتانیا به دنبال راه‌اندازی جنگ روانی علیه ایران

اقتصاد 100- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش غربی‌ها برای راه‌اندازی جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی، گفت: نمایندگی ایران در سازمان ملل باید فعال‌تر شود و ضمن ارزیابی گزارشات اشتباه بریتانیایی از کیان کشور دفاع کند.

بریتانیا به دنبال راه‌اندازی جنگ روانی علیه ایران

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، جلیل رحیمی جهان آبادی، در واکنش به تلاش بریتانیا برای پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، گفت: غربی ها بعد از بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای به حوادث داخلی ایران امید بستند تا بتوانند نظام جمهوری اسلامی را تضعیف و پای میز مذاکره امتیاز بگیرند اما بعد از اینکه این اتفاق رخ نداد، غرب کارآمدی بسیاری از ابزارهای در اختیار خود را برای فشار به ایران از دست داد اما همچنان در تلاشند تا سر میز مذاکره خواسته های خود را به ایران تحمیل کنند و یکی از این شیوه ها فشار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آنها می دانند که سپاه یکی از بازوهای قدرت ایران در داخل کشور و منطقه است و مانورهای که بر روی کشف سلاح یا تحویل سلاح به سازمان ملل و یا نقش سپاه در خاورمیانه می دهند، جنگ تبلیغاتی و امنیتی علیه ایران برای فشار بیشتر است.

وی در ادامه یادآور شد: هدف آنها از این فشارهای حداکثری، گرفتن امتیاز است زیرا آنها ابزار دیگری ندارند. در طول مذاکرات هم از ابزارهایی چون تحریم های اقتصادی و یا اقدامات نظامی یا تحریم مقامات و مسئولان و دانشمندان ایرانی استفاده کردند یا حملاتی را اسرائیل انجام می دهد که غربی ها هم در جریان آن هستند و حتی برخی از آنها را هم همراهی می کنند تا فشار بیشتری بتوانند به جمهوری اسلامی ایران بیاورند.

رحیمی جهان آبادی معتقد است: غرب با انجام مجموعه این اقدامات به نتیجه ای نرسیده و ایران از موضع خود عقب نشینی نکرده است ، آنها فهمیدند جز با مذاکره و توافق با ایران برای برقراری امنیت در خاورمیانه راهی ندارد؛ البته امنیت به زعم خودشان زیرا ما معتقدیم خاورمیانه بدون حضور امریکا و غربی ها امن است.

وی در ادامه اظهار کرد: بحثی هم که پیرامون سپاه آغاز کردند و مدعی شدند که سپا یک گروه تروریستی است و باید تحت فشار قرار بگیرد، فشار به نظام جمهوری اسلامی است زیرا سپاه ارتش ایران است و نمی شود که ارتش یک کشور را تروریستی اعلام کنند و بهانه های مختلف بیاورند اما باز عنوان کنند که می خواهیم با ایران مذاکره کنیم. بنابراین این اقدامات را می توان یک جنگ روانی، تبلیغاتی و امنیتی برای گرفتن امتیاز تلقی کرد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه غربی ها خود میلیاردها سلاح در خاورمیانه به کشورهای عربی فروختند، گفت: ایران در فروش این سلاح ها نقشی نداشته است، ایران سالهاست تحریم بوده و ما در بدترین شرایط جنگی بدون تجهیزات مقابل صدام حسین جنگیدیم و توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد قانونی است و ایران حق دارد توان نظامی خود را برای دفاع از خود، تقویت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: غربی ها با بیان ادعاهایی چون کشف محموله ای در غرب و شرق کشور از ایران تنها دنبال داستان های تبلیغاتی و روانی علیه جمهوری اسلامی هسند تا اثبات کنند ایران کشوری است که ایجاد ناامنی می کند و از این راه اهداف خود مبنی بر گرفتن امتیاز، فشار بیشتر و تسلیم کردن را محقق سازند اما این ادعاها هیچ حاصلی برای غربی ها ندارد.

وی یادآور شد: نمایندگی ایران در سازمان ملل باید فعال تر باشد و گزارش و اطلاعات دقیق ارایه و گزارش های اشتباه بریتانیایی را ارزیابی کند و مستندات ایران را ارایه و از ما دفاع کند. ما در جنگ رسانه ای، تبلیغاتی و امنیتی و روانی قرار گرفتیم و از همه ابزارها برای دفاع از کشور و ملت باید استفاده کنیم. در خاورمیانه کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان که با آنها متحد هستند، هر اقدامی انجام دهند، صدای از غربی ها در نمی آید زیرا استاندارد دو گانه دارند اما به دلیل مشکلات سیاسی با ایران، به طرح این ادعا می پردازند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به تاریخ اشغال گری ها و تجاوزات بریتانیا، گفت: کارنامه جمهوری اسلامی روشن است؛ ایران جز دفاع از سرزمین و امنیت مردم خود یا جنگیدن مقابل داعش اقدام دیگری مرتکب نشده و به هیچ کشوری حمله نکرده است، در صورتی که توان دفاعی و نظامی ما به ادعای خود امریکایی ها از همه کشورهای متحد آنها در منطقه بیشتر است اما ایران حتی زمانی که کویت تحت اشغال صدام حسین قرار گرفت، از تمامیت ارضی کویت دفاع کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران حتی زمانی که اختلافات بین قطر و عربستان شدت یافت، تلاش کرد تا مشکلات منطقه حل شود. ایران به دنبال ناامنی نیست اما با پیدایش گروه های تروریستی چون داعش در منطقه که امنیت ما را تهدید می کرد، سپاه به عنوان نیروی نظامی چاره ای جز دفاع از سرزمین نداشت.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و…

اخبار سلامت

سینما در سینما