رئیس ستاد ارتش آمریکا: روسیه، جنگ اوکراین را باخته است

اقتصاد 100- ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا در استانه سالگرد جنگ اوکراین ادعا کرد: روسیه این جنگ را از نظر راهبردی باخته است.

رئیس ستاد ارتش آمریکا: روسیه، جنگ اوکراین را باخته است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه لوید آستین رئیس پنتاگون برای شرکت در نهمین نشست گروه ارتباطی دفاعی اوکراین و دیدار با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو به بلژیک سفر کرده است و سپس در نشست وزرای دفاع ناتو شرکت خواهد کرد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه در سخنانی مدعی شد: روسیه باخته است. آنها از نظر راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی باخته اند و بهای گزافی را در میدان نبرد می پردازند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود: تا زمانی که پوتین به جنگ انتخابی خود پایان ندهد، جامعه بین المللی به حمایت از اوکراین با تجهیزات و قابلیت هایی دفاعی، ادامه خواهد داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد: ارتش روسیه در جنگ تجاوزکارانه خود هزینه های هنگفتی می پردازد. این کشور اکنون به اعزام سربازان وظیفه و زندانیان به مرگ قریب الوقوع متوسل شده اند.

مارک میلی گفت: ما یک ائتلاف واحد باقی خواهیم ماند. ما به حفظ ارزش های حاکمیت و آزادی و حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

در حالی که اولین سالگرد جنگ اوکراین نزدیک می‌شود، مقام‌های آمریکا به رهبران اوکراین گفته‌اند که آنها با لحظه حساسی برای تغییر روند جنگ مواجه هستند.

به نوشته واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی همزمان با ارسال تسلیحات و کمک‌های دیگر از ایالات متحده و شرکای آنها به اوکراین، مسئولان کی‌یف را تحت فشار قرار داده‌اند تا دستاورهای مهمی در میدان جنگ کسب کنند.

این رسانه آمریکایی افزود: مقام‌های دولت بایدن می‌گویند که بسته‌های کمکی اخیر کنگره و متحدان آمریکا بهترین فرصت را برای کی‌یف ایجاد کرده است تا مسیر جنگ را تغییر دهد.

برخی از مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که هر گونه بسته کمکی به اوکراین از حمایت دوحزبی برخوردار بود و کاخ سفید و کنگره بیشتر از چیزی که اوکراین می‌خواست به آن کشور ارائه دادند؛ اما این مساله در دوره‌ای جریان داشت که سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها بود اما اکنون  مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهانی قرار گرفته است که وعده داده‌اند حمایت ها از اوکراین را کاهش دهند.

این در حالی است که علاقه طولانی مدت اروپا به حمایت مالی از جنگ اوکراین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما