رشد تولید و تزریق 6.5 درصدی گاز بیش از تعهد و تکلیف

اقتصاد 100- رشد ۶.۵ درصدی تولید و تزریق گاز شیرین یکی از اقداماتی است که از آغاز سال جاری در مجتمع گازی پارس جنوبی محقق شده است.

رشد تولید و تزریق 6.5 درصدی گاز بیش از تعهد و تکلیف

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، احمد باهوش مدیر عامل شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی  در یک نشست خبری اظهار کرد:اورهال و تعمیرات اساسی مطلوب و به موقع توسط نیروها و متخصصین داخلی  موجب شد  مجتمع گازی پارس جنوبی ۷۰ میلیون متر مکعب بیش از تعهدات خود تولید داشته باشد.

باهوش تصریح کرد : پارس جنوبی نخستین تولید خود را با حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در ابتدای دهه ۸۰ با تولید در فازهای ۲ و ۳ آغاز کرده است و اینک  ۱۳ پالایشگاه این مجموعه در ۲۲ فاز حدود ۷۵ درصدگاز کشور را تولید می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین گفت:در حال حاضر لازم است تعامل و همکاری دستگاههای مرتبط و همچنین نهادهایی مانند مراکز آموزشی و دانشگاهی در جهت علمی کردن فرآیند تولید بیشتر شود تا روند رو به رشد تقاضای گاز با پاسخ های مثبت روبرو شود.

وی ادامه داد: گوگرد به عنوان یک محصول با ارزش در فرآیند تولید گاز در این مجتمع در واحد مرکاپتان به روشی مطلوب علاوه بر بازار داخلی بازارهای ثادراتی را نیز تامین میکند.

باهوش با اشاره به اینکه باتوجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته است، ادامه داد: این مجتمع گازی امسال موفق شد رتبه نخست برای ساخت بار اول در کشور را کسب کند.

مدیر عامل شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی  همچنین گفت: هم اکنون ۱۷ هزار نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف در این مجموعه مشغول به کار هستند و این بخش از صنعت اشتغالزایی فراوانی در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما