گاز طبیعی مایع عمان برای نخستین بار به چین می‌رود

اقتصاد100- شرکت یونیپک چین قراردادی را با شرکت «عمان ال‌ان‌جی» برای تحویل یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در یک دوره چهار ساله امضا کرده است.

گاز طبیعی مایع عمان برای نخستین بار به چین می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، شرکت عمانی اعلام کرد که این اولین قرارداد با یک خریدار چینی برای عمان ال‌ان‌جی است و بخشی از تلاش های آن برای دستیابی به بازارهای جدید محسوب می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرد که تحویل محموله‌ها در سال 2025 آغاز خواهد شد.

این قرارداد پس از قرارداد دیگری امضا شد که ماه گذشته شرکت عمانی با شرکت بوتاس ترکیه برای تحویل سالانه 1.4 میلیارد متر مکعب گاز در یک دوره ده ساله امضا کرده بود.

اوایل امسال، شرکت عمانی قراردادهای تحویل ال‌ان‌جی را با توتال فرانسوی و پی تی تی تایلندی نیز امضا کرد. هر یک از این شرکت ها سالانه 800 هزار تن ال‌ان‌جی دریافت خواهند کرد که تحویل شرکت فرانسوی در سال 2025 برای یک دوره 10 ساله و تحویل شرکت تایلندی یک سال بعد برای یک دوره 9 ساله آغاز خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ انرژی ژاپنی JERA، Mitsui & Co، و Itochu Corp نیز از جمله مشتریان عمان ال‌ان‌جی هستند و اخیرا قراردادهایی برای عرضه مجموعا 2.35 میلیون تن ال‌ان‌جی سالانه طی 10 سال، از سال 2025 امضا کرده‌اند.

ریستاد انرژی چهار سال پیش پیش‌بینی کرد که تولید گاز در عمان امسال از تولید نفت این کشور پیشی خواهد گرفت و این نشان از جذابیت فزاینده گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی است.

از آن زمان، رقابت برای گاز طبیعی تشدید شده است که انگیزه‌ای برای برنامه‌های توسعه تولید در همه تولیدکنندگان بزرگ ال‌ان‌جی از جمله قطر، ایالات متحده و استرالیا است. با این حال حتی تولیدکنندگان کوچکتری مانند عمان در پاسخ به تقاضای شدید، تولید خود را گسترش می‌دهند.

چین با توجه به اندازه اقتصاد و سطوح صنعتی که به مقدار قابل توجه انرژی نیاز دارد، یک هدف طبیعی برای تولیدکنندگان ال‌ان‌جی است. اگرچه چین در سال گذشته عنوان بزرگترین واردکننده ال‌ان‌جی جهان را به ژاپن واگذار کرد، اما همچنان یکی از بزرگترین خریداران آن است و برخلاف کشورهای اروپایی، مایل به امضای معاملات بلندمدت برای تضمین عرضه و محافظت در برابر نوسانات قیمت است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما