خسارت شدید زمین‌لرزه ترکیه به زیرساخت‌های بخش انرژی

اقتصاد100- به گفته دولت ترکیه، زیرساخت‌های بخش انرژی این کشور در اثر دو زمین‌لرزه‌ای که دیروز ترکیه و سوریه را لرزاند و بیش از 5 هزار کشته برجای گذاشته، متحمل آسیب شدید شده است.

خسارت شدید زمین‌لرزه ترکیه به زیرساخت‌های بخش انرژی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که اولین زمین‌لرزه با قدرت 7.7 ریشتر به یک بندر بزرگ در دریای مدیترانه آسیب رساند و سپس در همان روز آتش‌سوزی در همان بندر رخ داد.

عملیات در پایانه نفتی جیحان در نتیجه زلزله متوقف شد، اما خطوط لوله نفت کرکوک-جیحان و بالکو-تفلیس-جیحان آسیبی ندیدند.

علاوه بر این دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در پی این زمین‌لرزه، جریان در امتداد خط لوله کرکوک-جیحان را متوقف کرده است. دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: «با توجه به زلزله‌ای که ترکیه و سوریه را لرزاند و برای اطمینان از ایمنی صادرات نفت و جلوگیری از بروز حوادث نامطلوب، صادرات نفت از طریق خط لوله اتصال اقلیم کردستان به ترکیه متوقف شده است.»

کردستان به طور معمول روزانه حدود 450 هزار بشکه نفت خام را از طریق خط لوله کرکوک-جیحان به ترکیه منتقل می‌کند. یکی از مقامات کردستان در توییتر اعلام کرد که جریان نفت تنها پس از بازرسی دقیق از خط لوله برای اطمینان از عدم آسیب رسیدن به آن از سر گرفته خواهد شد.

به گفته دونمز، در همین حال، خطوط انتقال برق و خطوط لوله توزیع گاز در ترکیه نیز آسیب دیده‌اند و اطلاعاتی را که پیش از این توسط اپراتور خط لوله ملی بوتاس ترکیه ارائه شده بود تایید کرد. این شرکت گفت که جریان گاز به سه استان در پی این زمین لرزه متوقف شده است.

وزیر انرژی ترکیه اضافه کرد: «نیروگاه‌های سیار خود را به منطقه فرستاده‌ایم، و به‌ویژه تلاش خواهیم کرد تا گاز طبیعی و برق سایت‌هایی مانند بیمارستان‌ها، آشپزخانه‌ها و نانوایی‌ها را هم از طریق انتقال گاز طبیعی فشرده (CNG) و هم از طریق ژنراتورهای سیار تامین کنیم.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما