خاندوزی: نرخ بیکاری به 8 درصد رسید/ کمک هزینه نانوایان 2 برابر شد

اقتصاد 100- سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه بیش از ۵۳۵ هزار نفر اشتغال خالص در پاییز امسال به ثبت رسیده است، گفت: نرخ بیکاری اکنون به هشت درصد رسیده است.

خاندوزی: نرخ بیکاری به 8 درصد رسید/ کمک هزینه نانوایان 2 برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، سیداحسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در فصل پاییز آمارهای در اشتغال و بیکاری نشان می دهد در پاییز امسال بیش از ۵۳۵ هزار نفر اشتغال خالص صورت گرفت و تعداد شاغلان به بیش از ۲۴ میلیون نفر رسیده و نرخ بیکاری به هشت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در پاییز امسال میزان اشتغال بخش صنعت با ۲ درصد رشد روبرو شد.

برداشته شدن ۹۸۰ شرط زائد در صدور مجوزها 

سخنگوی اقتصادی دولت یکی از سیاست های دولت سیزدهم را حذف شرایط زائد در مسیر صدور مجوزها برای ایجاد اشتغال دانست و گفت:‌ حدود ۲۳۰ هزار کار آفرین توانسته‌اند بدون حضور در دستگاه و ارگانی از درگاه ملی ثبت ملی مجوزها مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

خاندوزی ادامه داد: ۹۸۰ قاعده اضافی و سلیقه ای دستگاهها به تازگی از فرایند صدور مجوزها حذف شده است و تعداد زیادی قاعده غیرضروری دیگر هم در فرایند صدور مجوزها وجود دارن که بدلیل داشتن پشتوانه قانونی، لایحه ای را برای حذف آنها تهیه کرده ایم.

جزئیات افزایش کمک هزینه نانوایان 

سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد. 

خاندوزی با تاکید بر اینکه طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: طی دو ماه آینده شناورسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها انجام می‌شود که نانوایی‌ها بدون محدودیت و با میزان عملکرد می‌توانند آرد بگیرند.

وی توضیح داد: در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می تواند برای دوره بعد آرد یارانه ای دریافت کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

عضو هیات دولت سیزدهم این را هم گفت که میزان یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است .

سیاست بانک مرکزی کم کردن حباب در بازار سکه است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره عرضه سکه در بورس کالا توضیح داد؛ مساله از زمانی شروع شد که برخی انتظارات تورمی را تحریک کردند ‌تا جامعه با خرید و فروشطلا، دارایی های خود را نسبت به تورم احتمالی حفظ کند.

خاندوزی با بیان اینکه در این فضای روانی شاهد افزایش ایجاد حباب قیمتی در بازار سکه و طلا بودیم که حتی گاهی میزان حباب معادل قیمت اصلی آن بود، اظهار داشت: بانک مرکزی با کمک بورس کالا به بازار سکه ورود کرد و تا حدی هم مؤثر بود اما متأسفانه به دلیل افزایش نرخ جهانی طلا مجدد شاهد افزایش نرخ سکه هستیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: بانک مرکزی مصر است که سیاست کم کردن حباب در بازار سکه را انجام دهد و ذخایر خود را هم از دست ندهد؛ از این رو مرحله دوم عرضه سکه در بورس امروز به اتمام می‌رسد و مرحله سوم هم اعلام خواهد شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما