بحران برق روزانه چقدر به آفریقا ضرر می زند؟

اقتصاد100- بر اساس برآوردهای بانک مرکزی آفریقای جنوبی بحران برق این کشور روزانه 899 میلیون رند معدل 51 میلیون دلار به اقتصاد زیان می‌رساند.

بحران برق روزانه چقدر به آفریقا ضرر می زند؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی آفریقای جنوبی در پاسخ به سوالات روز دوشنبه اعلام کرد خاموشی‌های حدود 6 تا 12 ساعت در روز یا به اصطلاح قطعی‌های مرحله 3 و 6، روزانه بین 204 میلیون تا 899 میلیون رند به اقتصاد زیان می‌رساند. قطعی برق، برای محافظت از شبکه در برابر فروپاشی مورد نیاز است زیرا تاسیسات شرکت برق دولتی «اسکام» فرسوده هستند و عمدتا از زغال سنگ تغذیه می‌کنند و قادر به برآورده کردن تقاضا نیستند.

طبق محاسبات بلومبرگ، این شرکت که تقریبا تمام برق آفریقای جنوبی را تولید می‌کند، قطعی مرحله 6 را اعمال کرده است که شدیدترین قطعی است که تاکنون انجام شده است.

بانک مرکزی پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از 1.1 درصد به 0.3 درصد کاهش داد و لستجا کگانیاگو رئیس کل این بانک گفت که قطعی برق رشد تولید را همچنان کاهش می‌دهد. بانک مرکزی پیش بینی می‌کند که در سال 2023 برق به مدت 250 روز جیره‌بندی شود که در صورت تحقق یک رکورد خواهد بود.

در حالی که برای حدود 15 سال قطعی برق این کشور را تحت تاثیر قرار داده است، صنعتی ترین کشور آفریقا اکنون بدترین دوره جیره‌بندی برق خود را تجربه می‌کند و قطعی برق برای بیش از 200 روز در سال 2022 رخ داد و هر روز در سال جاری اتفاق می‌افتد. خاموشی‌ها احتمالا برای حداقل دو سال دیگر ادامه خواهند داشت زیرا اسکام تاسیسات تولید برق خود را تعمیرات اساسی می‌کند.

اسکام بارها اعلام کرده است که برای پایان دادن به این وضعیت به 4000 تا 6000 مگاوات ظرفیت تولید برق اضافی نیاز است. انتظار می رود رئیس جمهور سیریل رامافوزا در سخنرانی روز پنجشنبه اقداماتی را برای رسیدگی به این بحران اعلام کند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما