عراق به دنبال همکاری با عربستان و کاهش نقش ایران در این کشور

اقتصاد 100- وزیران خارجه عراق و عربستان در دیدار با یکدیگر خواستار همکاری بیشتر در زمینه اقتصادی، از جمله تامین برق عراق و چالش‌های منطقه‌ای شدند.

عراق به دنبال همکاری با عربستان و کاهش نقش ایران در این کشور

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از خبرگزاری فرانسه، فواد حسین، وزیر خارجه عراق روز پنجشنبه ۱۳ بهمن (دوم فوریه) در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در بغداد خواستار همکاری بیشتر اقتصادی با عربستان سعودی از جمله سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف، به ویژه برای تامین برق عراق شد.

او گفت، امیدوار است که برق عراق چه از طریق شبکه عربستان سعودی و چه از طریق شبکه خلیج فارس تامین شود. وزیر خارجه عربستان نیز با اشاره به "توسعه اقتصادی مثبت" در عراق گفت که این امر فرصت‌هایی را برای همکاری بین بخش خصوصی دو کشور ایجاد کرده است.

بغداد در حال حاضر برای برق و گاز خود به شدت به ایران وابسته است و به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود و کاهش نقش ایران در این کشور است.

فواد حسین همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن فرحان با اشاره به وضعیت منطقه‌ گفت: «این سفر مهم در زمانی انجام می‌شود که مشخصه‌‌ آن چالش‌هایی بزرگ است. بنابراین ضروری است که درباره این چالش‌ها که کل منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت‌وگو کنیم.»

او از "همکاری کامل" با عربستان سعودی در زمینه نفت، به ویژه در اوپک استقبال کرد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما