پیش‌بینی کاهش قیمت نفت توسط بانک بریتانیایی

اقتصاد100- بانک بزرگ بریتانیایی پیش‌بینی قیمت نفت برنت خود را برای سال جاری و 2023 کاهش داد، و بر خطرات کاهش تقاضا ناشی از شیوع مجدد کووید19 در چین و کاهش رشد اقتصاد جهانی تاکید کرد.

پیش‌بینی کاهش قیمت نفت توسط بانک بریتانیایی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی اعلام کردند که در حال حاضر بازار نفت با توجه به عدم اطمینان ایجاد شده توسط چندین عامل، از جمله جنگ اوکراین، احتمالا شاهد تلاطم خواهد بود.

این بانک پیش بینی خود از قیمت برنت در سال 2022 را با 3 دلار کاهش در هر بشکه به 100 دلار در هر بشکه و چشم انداز سال 2023 خود را با 5 دلار کاهش به 98 دلار کاهش داد. این شاخص جهانی در روز جمعه در حدود 91.22 دلار در هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران گفتند: «حمایت در طرف عرضه باثبات مانده است، که ناشی از فعالیت اوپک‌پلاس و عملکرد ضعیف تولید ایالات متحده است. با این حال، عدم پاسخ به قیمت احتمالا عرضه و تقاضا را کاهش می دهد و ما انتظار داریم که تولید ایالات متحده بسیار انعطاف پذیرتر باشد.»

اوایل ماه جاری، اوپک پلاس که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه را در بر می گیرد، توافق کردند که هدف تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بارکلیز هشدار داد که اگر وضعیت کووید19 در چین بهبود نیابد، شاهد کاهش 5 تا 10 دلاری این پیش بینی در هر بشکه در سال 2023 خواهیم بود.

این بانک افزود: تقاضای نفت ممکن است با وجود کاهش احتمالی محدودیت‌های سفر کمتر از برآوردها باشد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما