افتتاح بانک‌های مجازی در تایلند تا سال 2025

اقتصاد100- تایلند به اولین بانک‌های مجازی کشور اجازه می‌دهد تا در سال 2025 خدمات خود را ارائه دهند تا منجر به افزایش رقابت، دسترسی به وام‌های بیشتر و کاهش هزینه‌های مشاغل و افراد شوند.

افتتاح بانک‌های مجازی در تایلند تا سال 2025

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، پانپیمراس ثاریث، دستیار رئیس بانک مرکزی تایلند گفت: «بانک مرکزی تایلند قصد دارد سه مجوز از این دست را در سال 2024 پیش از شروع عملیات طی یک سال بعدتر صادر کند. او گفت که حدود 10 طرف برای درخواست مجوز ابراز علاقه کرده‌اند. امکان ثبت درخواست‌ها اواخر همین سه‌ماهه ممکن خواهد شد.

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی، جدیدترین کشوری است که مفهوم بانک مجازی را پذیرفته است، زیرا شرکت های فناوری از جمله «انت گروپ» و «شرکت هلدینگ گرب» خدمات مالی خود را برای استفاده از تقاضای فزاینده در منطقه گسترش می دهند. در حالی که تایلند فاقد بانک های مجازی مستقل است، بانکوک بانک (بزرگترین بانک کشور)، کاسیکورن بانک و سایر همتایان محلی، سرمایه‌گذاری های خود را افزایش داده‌اند و خدمات دیجیتالی مختلفی از جمله حساب های آنلاین و پرداخت را ارائه می‌دهند.

ثاریث روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: «رقابت بیشتر، کل سیستم بانکی را با ترغیب بازیگران موجود برای بهبود خدمات و نوآوری‌های خود تقویت می‌کند. بانک‌های مجازی جدید همچنین خدمات خود را به مشتریان جدید با هزینه‌های کمتر گسترش خواهند داد که به نفع همه مشتریان کلی خواهد بود.»

بانک‌های مجازی ممکن است خدمات بانکداری کامل را ارائه دهند و مشمول مقررات و نظارت‌های مشابه بانک‌های تجاری سنتی خواهند بود. با این حال، طبق گفته ثاریث، آنها مجاز به افتتاح شعب فیزیکی و کار با دستگاه های خودپرداز خود نخواهند بود. متقاضیان باید حداقل سرمایه ثبت شده 5 میلیارد بات داشته باشند که در صورت توسعه کامل عملیات باید تا 10 میلیارد بات افزایش یابد.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کرده که گسترش بانک‌های مجازی باعث افزایش شمول مالی می‌شود، اما به رگولاتورها هشدار داده است که از حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما