هزینه وام مسکن در آمریکا به بالاترین حد در 20 سال اخیر رسید

اقتصاد100- با تشدید سیاست های پولی، نرخ وام مسکن در ایالات متحده به نزدیکی 7 درصد رسیده است، که بالاترین نرخ از ماه آوریل سال 2002 محسوب می‌شود.

هزینه وام مسکن در آمریکا به بالاترین حد در 20 سال اخیر رسید

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، فردی مک (موسسه فدرال وام مسکن) روز پنجشنبه اعلام کرد که میانگین نرخ بهره وام 30 ساله از 6.92 درصد در هفته گذشته به 6.94 درصد افزایش یافته است.

نرخ وام مسکن که اکنون به بالاترین سطح از آوریل 2002 رسیده است، امسال بیش از دو برابر شده است. این صعود سریع به جنون بازار مسکن طی پاندمی ضربه وارد کرده است، که تاثیر مورد نظر فدرال رزرو برای مهار تورم است. با وجود شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته، انتظار می‌رود که فدرال رزرو یک افزایش دیگر نرخ بهره را در ماه آینده اعلام کند.

فروش خانه‌های دست‌دوم آمریکایی برای هشتمین ماه متوالی در ماه سپتامبر کاهش یافت و نشان داد که چگونه افزایش نرخ‌ها باعث می‌شود که بسیاری از آمریکایی‌ها از بازار خارج شوند. کاهش تقاضا باعث دلسردی مالکان از ثبت املاک خود برای فروش می شود.

 طبق گفته هانا جونز، تحلیلگر داده های اقتصادی در Realtor.com، پرداخت متوسط ماهانه وام مسکن برای خانه ای با قیمت 427 هزار دلار (میانگین قیمت فهرست شدده در سپتامبر) تقریبا 200 دلار بیشتر از ماه ژوئن است، زمانی که قیمت ها به 450 هزار دلار می‌رسید.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما