چهاربرابر شدن اعتراضات کارگران در سال 2022/ اوضاع کارگران در 2023 وخیم‌تر می‌شود

اقتصاد100- بی‌ثباتی وضعیت نیروی کار در سال گذشته تلفات سنگینی را بر بنادر و پایانه‌های سراسر جهان وارد کرد و چشم‌انداز تداوم بی‌ثباتی اقتصادی می‌تواند تحولات منفی بیشتری را برای زنجیره‌های تامین جهانی در سال 2023 به همراه داشته باشد.

چهاربرابر شدن اعتراضات کارگران در سال 2022/ اوضاع کارگران در 2023 وخیم‌تر می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش کرایسیس24، یک مشاور امنیت دریایی، حداقل 38 مورد اعتراض یا اعتصاب در سال گذشته (2022) رخ داد که بر عملیات بنادر تاثیرگذار بودند، که بیش از چهار برابر بیشتر از سال 2021 بود، زمانی که همه‌گیری کووید19 تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار می‌داد. 

کارشناسان اتحادیه‌ها، حمل‌و‌نقل‌ها و باربری‌ها می‌گویند، کارگران تاثیر افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در پی حمله روسیه به اوکراین را احساس می‌کنند، در حالی که دستمزد آنها افزایش پیدا نکرده است. این منجر می‌شود کارکنان انگیزه بگیرند تا از روسای خود دستمزد بیشتری مطالبه کنند.

با توجه به اینکه تورم همچنان یک تهدید محسوب می‌شود، زنجیره تامین شکننده است و بازارهای کار در تنگنا قرار دارند، بنابراین کارگران در سال جدید میلادی همچنان یک نیروی بی‌ثبات خواهند بود.

سخنگوی کرایسیس24 در ایمیلی گفت: «بعید است که ناآرامی‌های کارگری در سال 2023 کاهش یابد و در واقع ممکن است در صورت عدم بهبود شرایط اقتصادی جهانی بدتر شود.»

جان آلکویست، استاد دانشکده سیاست و استراتژی جهانی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گفت: «در همین حال، سویه‌های جدید کووید19 همچنان در زنجیره تامین تنگنا ایجاد می‌کند و همچنین به کارگران نفوذ بیشتری در مذاکرات جمعی می‌دهد.»

در سال 2022، اعتراضات و اعتصابات در مراکز اصلی حمل و نقل سراسر جهان برگزار شد. کامیون‌داران کره جنوبی دو بار در یک دوره شش‌ماهه دست از کار کشیدند که باعث اختلال در عملیات کانتینری در بوسان شد. همچنین ازدحام در برخی از بنادر اروپا پس از اعتصاب کارگران بندر آلمان و بریتانیا به سطح بحرانی رسید.

اپراتور بندر آفریقای جنوبی در ماه اکتبر به دلیل اعتصاب کارکنان و توقف صادرات میوه و فلزات، اعلام وضعیت فورس ماژور کرد. هائیتی در پاییز گذشته بر اثر اعتصابات فلج شد و گروه‌های تبهکار کنترل یک پایانه نفتی و بندر مهم را در دست گرفتند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما