ورود شورای رقابت به دعوای خودرویی مجلس و بورس

اقتصاد 100- نامه نمایندگان مجلس به شورای رقابت که در آن شیوه کنونی عرضه خودرو در بورس کالا را غیرقانونی و ضد رقابتی دانستند، در اولویت رسیدگی "کارگروه تخصصی خودرو" قرار گرفت.

ورود شورای رقابت به دعوای خودرویی مجلس و بورس

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از روابط عمومی مرکز ملی رقابت؛ شورای رقابت نامه یازده نماینده مجلس شورای اسلامی را که در آن ضمن اعتراض و شکایت از وزارت صمت و شرکت های خودروساز، عرضه خودرو در بورس کالا را به دلایل متعدد غیرقانونی و ضد رقابتی دانسته‌اند، با اولویت در "کارگروه تخصصی خودرو" بررسی و پیگیری خواهد کرد.   

در همین راستا، سازمان بازرسی کل کشور نیز این موضوع را پیگیری و با شورای رقابت مکاتبه داشته است که پیگیری آن در کارگروه تخصصی خودرو صورت خواهد گرفت.  

گفتنی است، شورای رقابت با استناد به بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، در خصوص تنظیم بازار خودرو، دستورالعمل تشکیل "کارگروه تخصصی خودرو" را با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش و ارزیابی عملکرد بازار خودرو، تصویب کرده است. 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما