افزایش قیمت کالاهای بی‌کیفیت به علت ضعف سیستم بازرسی

اقتصاد 100- نماینده مردم مهریز در مجلس با بیان اینکه کالاها کیفیت ندارند، اما قیمت آنها بالاست، گفت: تمام بازرسان در تمام دستگاه ها ضعیف هستند، زیرا حقوق کم می گیرند و تعدادشان نیز کم است.

افزایش قیمت کالاهای بی‌کیفیت به علت ضعف سیستم بازرسی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: عمل شنیع رسانه فرانسوی در توهین به مراجع سیاسی و رهبری را محکوم می کنیم. همچنین به خانواده های داغدار خصوصاً خانواده قربانی سانحه هواپیمای اوکراینی در سالگرد این حادثه تلخ تسلیت می گویم.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم تصریح کرد: از موضع رئیس مجلس نسبت به ضرورت ارائه برنامه هفتم قدردانی می کنم، لذا خواهشمندیم دولت در این راستا تسریع کند.

وی ادامه داد: خیلی افراد در باب گرانی صحبت می کنند؛ در این میان کالاها نیز کیفیت ندارند، اما قیمت آنها بالاست و در این میان توجه نکردیم که علت آن چیست؟ با تضعیف دستگاه های نظارتی، گرگ ها را به جان مردم انداخته ایم، در واقع سازمان بازرسی و تعزیرات کمترین حقوق و نیرو را دارند. به عنوان مثال سازمان صنعت در شهرستان حوزه انتخابیه بنده یک بازرس دارد و اداره کار در حوزه انتخابیه ام دو بازرس دارد.

صباغیان بافقی تصریح کرد: با شرایط یاد شده این افراد چطور می توانند نظارت داشته باشند؟ آیا می دانید سازمان استاندارد بر کالاها نظارت می کند، اما حقوق کارشناسان به میزان واحدهای تولیدی است و دستشان زیر ساطور واحد تولید است. آیا می دانید حقوق دامپزشک که در کشتارگاه نظارت می کند توسط قصاب پرداخت می شود؟ آیا می دانید حقوق انجمن های صنفی ذینفع را معادن می دهند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: خودمان دستگاه های نظارتی را تضعیف کرده ایم. بازرسی به من مراجعه کرده و التماس می کند من را یک جایی سرکار بگذار، چون اینجا حقوق ندارم! اصلا این افراد نمی توانند نظارت داشته باشند و انگار دستی در کار است که این افراد نباید حقوق مناسب دریافت کنند تا واحدهای تولیدی و کسانی که سرمایه دار هستند، مردم را بچاپند! تمام بازرسان در تمام دستگاه ها ضعیف هستند، زیرا حقوق کم می گیرند و تعدادشان نیز کم است.

انتهای پیام/

منبع : خانه ملت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما