جزئیات نظرسنجی اکونومیست در مورد انتخابات آمریکا / شانس ترامپ چقدر است؟

اقتصاد100- نظرسنجی جدید اکونومیست با همکاری یوگوو، نشان می دهد که آقای ترامپ هرگز در بین رای دهندگان جمهوری‌خواه چنین محبوبیت اندکی نداشته است.

جزئیات نظرسنجی اکونومیست در مورد انتخابات آمریکا / شانس ترامپ چقدر است؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از اکونومیست، بر اساس آخرین نظرسنجی یوگوو که بین 10 و 13 دسامبر انجام شد، تنها 46 درصد از پاسخ دهندگانی که یا جمهوری خواه یا مستقل بودند و به حزب جمهوری خواه تمایل داشتند، گفتند که می خواهند آقای ترامپ دوباره برای حزبشان نامزد شود. 37 درصد اصلا نمی‌خواستند او نامزد شود (نمودار را ببینید).

در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی یوگوو، این تاکنون بالاترین سهم از مخالفان ترامپ از میان جمهوری‌خواهان است. در سپتامبر، زمانی که یوگوو شروع به پرسیدن این سوال به طور منظم کرد، تنها 27 درصد از جمهوری خواهان گفتند که نمی‌خواهند رئیس جمهور سابق دوباره نامزد شود. در همین دوره سه ماهه، سهم کسانی که می خواهند آقای ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، از 56 درصد به 46 درصد کاهش یافته است. برخی از بزرگترین کاهش ها در میان زنان جمهوری خواه (از 57 به 41 درصد) آفریقایی-آمریکایی ها (از 66 به 42 درصد) و رای دهندگان جمهوری خواه که مدرک دانشگاهی ندارند (از 62 به 52 درصد) بوده است.

آقای ترامپ همچنین در نظرسنجی‌های اولیه برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 جایگاه خود را از دست داده است. چندین نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که او در رقابت رو در رو از فرماندار فلوریدا، ران دی‌سانتیس، عقب افتاده است. یک نظرسنجی از دانشگاه سافولک در بوستون حاکی از آن است که حمایت از آقای دی‌سانتیس با 56 درصد، 23 درصد بیشتر از ترامپ است. نظرسنجی های دیگر مخالف این هستند. یک مورد منتشر شده توسط Morning Consult در 11 دسامبر نشان می دهد که ترامپ 18 امتیاز از آقای دی‌سانتیس جلوتر است. 14 ماه دیگر به انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان باقی مانده است، بنابراین این نظرسنجی ها برای پیش بینی اینکه در آن رقابت چه اتفاقی می افتد کاربرد چندانی ندارد. اما آن‌ها نشان می‌دهند که بازگشت رئیس‌جمهور سابق آنقدرها که تصور می‌شد اجتناب‌ناپذیر نیست.

عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، بر ضعف‌های سیاسی آقای ترامپ تاکید کرد. اکثر کاندیداهای کنگره که او از آنها حمایت می‌کرد، بدتر از حد انتظار عمل کردند و اکثر آنهایی که برای مناصب ایالتی نامزد شده بودند شکست خوردند. عملکرد او در سال‌های 2018، 2020 و 2022 نشان می‌دهد که آقای ترامپ اکنون سه بار در انتخابات کلیدی شکست خورده است و هرگز رای اکثریت آمریکایی‌ها را به دست نیاورده است (در سال 2016، سیستم کالج انتخاباتی، نه مردم، او را در انتخابات به کاخ سفید فرستادند).

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما