رابطه عجیب تورم آرژانتین و عملکرد تیم ملی فوتبال این کشور

اقتصاد100- تیم ملی فوتبال آرژانتین که برای فینال جام جهانی 2022 در روز یکشنبه آماده می شود، ممکن است شباهت چندانی با تیم های 1978 و 1986 که موفق به کسب جام شده بودند نداشته باشد، اما یک موضوع همیشگی وجود دارد که آنها و هموطنانشان باید تحمل کنند: تورم سرسام آور.

رابطه عجیب تورم آرژانتین و عملکرد تیم ملی فوتبال این کشور

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، پیش بینی می شود که تورم سالانه آرژانتین در این ماه به 99 درصد برسد و اقتصاددانان انتظار دارند که به زودی سه‌رقمی شود. زمانی که دیگو مارادونا آلبی سلسته را به سوی قهرمانی جهان در سال 1986 هدایت کرد، میانگین تورم در آن سال 116 درصد بود. در سال 1978، زمانی که آرژانتین برنده مسابقاتی شد که میزبان آن بود، طبق داده ها و نظرسنجی های بانک مرکزی، این نرخ 176 درصد بود.

لیونل مسی که یک سال پس از قهرمانی در سال 1986 به دنیا آمد و از سوی هواداران به عنوان وارث جایگاه افسانه ای مارادونا شناخته می شود، آخرین حضور خود در جام‌های جهانی را مقابل فرانسه انجام خواهد داد. عملکرد خوب این تیم و صعود به دیدار نهایی، ملتی را به وجد آورده است که دوباره شرایط سخت اقتصادی را تحمل می کنند.

تورم بالا یک ویژگی ثابت در تاریخ آرژانتین است و شاخصی برای موفقیت این کشور در جام جهانی نیست. این تیم در فینال جام جهانی 1990 با تورم بیش از 2000 درصد در آن زمان شکست خورد. زمانی که این تیم در فینال 2014 شکست خورد، نرخ رسمی تنها 22 درصد بود، با این حال تردید وجود داشت که دولت داده ها را دستکاری کرده است.

مسی و آرژانتین یکشنبه ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه لوسیل قطر به مصاف کیلیان امباپه و فرانسه در فینال جام جهانی می روند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما