مازوت‌سوزی نیروگاه‌های خوزستان آغاز شد

اقتصاد 100- مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از آغاز مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های استان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی چاره‌ای به جز استفاده از مازوت به عنوان سوخت برای نیروگاه‌ها وجود ندارد.

مازوت‌سوزی نیروگاه‌های خوزستان آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، علی اکبر نکونام، با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در نیروگاه‌ها اظهار کرد: به دلیل سرد شدن هوا و به منظور تامین گاز مورد نیاز شهرهای سردسیر کشور، محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در نیروگاه‌ها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های خوزستان آغاز شده است، افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در مصرف گاز، نیروگاه‌ها از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: در شرایط فعلی چاره‌ای به جز استفاده از مازوت به عنوان سوخت برای نیروگاه‌ها وجود ندارد هرچند که استفاده از مازوت آلودگی‌های زیست محیطی به دنبال دارد اما برای تولید برق باید اکنون از مازوت استفاده شود.

نکونام عنوان کرد: اداره کل محیط زیست ایرادهایی را در خصوص استفاد مازوت توسط نیروگاه‌ها در خوزستان مطرح کرده اما در سطح ملی این مجوز صادر شده است تا نیروگاه‌ها بتوانند با توجه به بحث تامین گاز شهرهای سردسیر کشور از سوخت مازوت استفاده کنند.

در روزهای گذشته دستورالعملی برای اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع استان به آن‌ها ابلاغ شده است تا در شرایط اوج سرما، گاز مورد نیاز شهرهای سردسیر کشور تامین شود.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما