دولت برای خرید برنج شمال دست به جیب شد

به گفته استاندار گیلان، دولت ۶۵ هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج اختصاص داده است.

دولت برای خرید برنج شمال دست به جیب شد

به گزارش اقتصاد100، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در حاشیه برگزاری همایش شکوه انتخابات در رشت و در جمع خبرنگاران  با اشاره به نشست خود با معاون اول محترم رئیس جمهور و جلسه امروز صبح با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد دولت سیزدهم با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محصول تولیدی کشاورزان داخلی را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج اختصاص داده است، گفت: در زمینه مطالبات چایکاران هم دولت سهم ۴۲۰ میلیارد ریالی خود را از خرید تضمینی محصول چایکاران تخصیص داده که روزهای آینده این اعتبار ابلاغ و به کشاورزان پرداخت می‌شود. 

استاندار گیلان با اشاره به برنج کیفی و مرغوب  گیلان نظیر هاشمی و طارم بیان کرد: تلاش ما این است که محصول برنج کیفی استان متناسب با نرخ تمام شده، تولید و با ارزش واقعی آن خریداری شود.

 به گفته عباسی، مصوبه دولت مبنی بر خرید محصول برنج تولید داخل اکنون در حال اجراست و به زودی در گیلان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از برنج تولیدی استان که در دست کشاورزان مانده، خریداری می‌شود، گفت: تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در این طرح حضور دارد و تاکید ما بر پرداخت این مطالبات تا پایان بهمن ماه است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما