۱۷ درصد درآمد‌های غیرنفتی زحمت کشاورزان است

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: سالانه صادرات ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی، رقمی بالغ بر ۱۷ درصد درآمد‌های غیرنفتی را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۷ درصد درآمد‌های غیرنفتی زحمت کشاورزان است

به گزارش اقتصاد100، سید مجتبی خیام نکویی با بیان اینکه تولید غذا به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است، گفت: مبنای فروش غذا، مبنای سیاسی است و کشورهایی که بیشترین تولید کننده غذا باشند از آن به عنوان یک ابزار برای تسلط بر کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

به گفته او، وضعیت کشور ما در امنیت غذایی متوسط بوده و زمانی در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت که علاوه بر بعد کمی و کیفی، بهبود و دسترسی اقتصادی جهت خرید غذا و سلامت محصولات کشاورزی را  تامین کند.

خیام نکویی ادامه داد: براساس نگاه رهبری دو مسئله رسیدن به خودکفایی در تامین غذای مردم کشور و حاکمیت اقتدارغذایی در منطقه مورد اهمیت است.

رئیس سازمان تحقیقات از رشد ۵ برابری تولید بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی ۴.۵ میلیون بهره‌بردار مشغول فعالیت هستند که ۱۸ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.
 
او گفت: سالانه صادرات بخش کشاورزی به ۶ میلیارد دلار صادرات می رسد که این میزان ۱۷ درصد از درآمدهای غیر نفتی را شامل می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما