پیش بینی وضعیت پسته در سال جاری

فرماندار رفسنجان و دبیرکل سابق انجمن پسته ایران گفت: پیش‌بینی شده امسال در ۲۸ استان پسته‌خیز کشور ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است.

پیش بینی وضعیت پسته در سال جاری

 به گزارش اقتصاد100، حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در گردهمایی بررسی چالش‌های تغذیه‌ای درختان پسته در دانشگاه ولیعصر(عج) با حضور جمعی از باغداران اظهار کرد: راهی که برای توسعه باغات پسته در پیش گرفتیم باید بدانیم حداقل در ۵ سال آینده دنیا به چه سمتی می‌رود و ما چه کاری انجام می‌دهیم و چقدر برنامه‌ریزی داریم.

 وی گفت: در کشاورزی پسته چند سالی است که با وجود تغییرات اقلیمی هرسال محصول تولید نمی‌شود و باید با راهکارهای علمی تولید آن را افزایش داد. 

 رضایی بیان داشت: پیش‌بینی شده امسال در ۲۸ استان پسته‌خیز کشور ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است.

 رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: اساس تشکیل این دانشگاه در راستای خدمت به جامعه کشاورزی و همراه کردن علم با عمل و استفاده از فناوری و علم در بحث کشاورزی است.

وی افزود: دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان از حدود سال ۹۰ در کنار آموزش و پژوهش در عرصه فناوری نیز حضور پیدا کرده و جزو اولین‌های فناوری است.

 روح‌الله صابری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان هم عنوان داشت: چالشی که در زمینه کشاورزی در کشور ما وجود دارد، این است که ارتباط جامعه کشاورزی با دنیای علمی فاصله خیلی زیادی دارد که موجب می‌شود کشاورزی رشد چندانی نداشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه کشاورزان جزو سختکوش‌ترین قشر جامعه هستند، گفت: در منطقه رفسنجان که کویری است، به‌دست آوردن محصول در چنین شرایط آب و هوایی یک پشتکار و عزم جدی می‌طلبد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما