جدیدترین قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت در بازار اگرچه نسبت به هفته گذشته تغییرات جزئی داشته اما قیمت مشتقات دام بالا رفته است، بسیاری از تولید کنندگان و بازار در انتظار رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی با سرپرستی جدید هستند.

جدیدترین قیمت گوشت قرمز

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی در بازار نداشته اما قیمت مشتقات دام بسیار گران تر شده است به طوری که دنبه گوسفندی که چند ماه پیش کیلویی 80 هزار تومان بود اکنون به 290 هزار تومان رسیده است، قیمت سایر مشتقات دامی هم رشد زیادی داشته است، قیمت گوشت هم اگرچه نوسان کمتری داشته اما همچنان اقشار متوسط و روبه پایین جامعه قدرت خرید با   چنین قیمت هایی را ندارند.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از سطح بازار تهران نشان میدهد که ران گوسفند کیلویی 440 هزار تومان و  ران گوساله کیلویی 348 هزار تومان عرضه می شود.

قیمت گوشت منجمد کیلویی 285 هزار تومان و قیمت گوشت چرخ کرده کیلویی 258 هزار تومان است، قلوه گاه گوساله هم کیلویی 250 هزار تومان فروخته می شود.

قیمت گوشت گوساله و گوسفند و مشتقات دام در جدول زیر بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس نشان داده می شود.

قیمت گوشت و مشتقات دام در بازار تهران

کالا(کیلوگرم) قیمت(تومان)
گوشت ران گوسفندی 440 هزار
گوشت ران گوساله 348 هزار
گوشت  چرخ کرده 258 هزار
گوشت منجمد 285 هزار
قلوه گاه گوساله 250 هزار
جگر گوساله  300 هزار
پاچه گوساله 59 هزار
قلم گوساله 35 هزار
سرسینه گوساله 75 هزار
سرسینه گوسفند 80 هزار
دنبه 290 هزار

 

*دو نکته مثبت و منفی در بازار گوشت در آینده 

نخست اینکه با  رسیدن فصل بهار دامداران دام پرواری خود را بیشتر  عرضه بازار می کنند و این نکته مهمی است که می تواند منجر به کاهش قیمت شود.

علاوه بر آن با چرای دام سبک در مراتع هزینه تولید هم پایین می آید و حاشیه سود تولید کننده بیشتر می شود.

دوم؛ گرانی نهاده در ماه های گذشته تولید کنندگان دام را تحت فشار قرار داده و آنها تعداد دام های خود را کم کرده و یا تعدادی کار دامداری را رها کرده اند که این مسئله می تواند به کاهش عرضه منجر شود.

بررسی خبرنگار فارس از شهرستان ها تایید می کند که تعداد دامدارانی که دام خود را کم کرده و یا این شغل را رها کرده اند کم نیست.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما