طرح جدید لیبل گذاری لاشه‌های گوشت

طرح جدید لیبل گذاری لاشه‌های گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های خوزستان در حال اجرا است.

طرح جدید لیبل گذاری لاشه‌های گوشت

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح جدید لیبل گذاری لاشه‌های گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های این استان در راستای توسعه خدمات به شهروندان خبر داد.

عبداله محمدحسنی گفت: در قالب این طرح و با اضافه شدن خدمات جدید شهروندان خوزستانی می‌توانند گوشت عرضه شده را براساس ذائقه مصرف تهیه کرده و استفاده کنند.

وی گفت : در لیبل‌های قبلی تنها کد کشتارگاه، کد پروانه بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری ثبت می‌شد، اما در لیبل‌های جدید آیتم‌های جدیدی با عنوان نوع و جنس دام نیز لحاظ و اضافه شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: این طرح علاوه بر تاکید بر نظارت بهداشتی دامپزشکی، موجب تفکیک کیفیت لاشه‌های مختلف شده و موجب خواهد شد که شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را براساس ذائقه مصرف شناسایی و خریداری کنند.

به گفته او این لیبل‌ها بر روی ران و سردست لاشه‌های کشتار شده الصاق می‌شود ممهور بودن لاشه به مهر دامپزشکی نشانه کشتار بهداشتی در کشتارگاه‌ها بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسنی گفت: لیبل‌های زرد نشان دام ماده کشتار شده، لیبل آبی نشان دام نر کشتار شده است و هم چنین رنگ حاشیه سفید در لیبل‌ها نشان دهنده کشتار در کشتار سنتی و رنگ حاشیه سبز نشان دهنده کشتار دام در کشتارگاه صنعتی است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز