سورپرایز سایپا برای وانت سواران / کوییک و ساینا هم وانت شدند! + تصاویر

اقتصاد ۱۰۰- اولین تصاویر از وانت سایپا ۲۵۱ منتشر شد. وانت ۲۵۱ سایپا بر پایه کوییک و ساینا توسعه پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات سایپا ۲۵۱ آشنا می‌شویم.

سورپرایز سایپا برای وانت سواران / کوییک و ساینا هم وانت شدند! + تصاویر

خیرا تصاویری از رندرهای دیجیتالی وانت 251 سایپا منتشر شده که نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا طرح ساخت یک وانت جدید بر پایه کوییک و ساینا ر ا به شکل جدی دنبال می‌کند. وانت سایپا 251 از پراید 151 در سطح بالاتری قرار خواهد داشت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات طراحی، مشخصات و امکانات وانت 251 آشنا خواهیم شد

طبق رندرهای دیجیتالی منتشر شده، سایپا ۲۵۱ نسخه وانت ساینا و کوییک محسوب می‌شود که از لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده و اکنون از آینه‌های بغل مشابه خودروهای اطلس و سهند، روف ریل، دستگیره‌های آسان‌باز شو و چراغ‌های لنزدار بهره می‌برد.

وانت سایپا 251

همچنین در این تصاویر شاهد آنتن طرح قدیم هستیم که یک نکته عجیب در طراحی این رندرها محسوب می‌شود؛ چرا که وجود این آنتن‌های بلند باعث مزاحمت در نصب و استفاده از ریل‌های باربند خواهد شد. البته این رندرهای نمایشی بوده و نسخه نهایی احتمالا فاقد آنتن‌های سنتی خواهد بود.

مشخصات فنی وانت ۲۵۱

وانت 251 سایپا یا همان سپهر در گام نخست در نسخه دوگانه سوز روانه بازار خواهد شد. در واقع این خودرو از پیشرانه ارتقا یافته M15 GSI بهره می‌برد که در بخش‌هایی چون سرسیلندر و هدرز تغییر پیدا کرده و به سیستم‌هایی چون سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و دریچه گاز برقی مجهز شده است.

وانت سایپا 251

این پیشرانه 8 سوپاپه در نسخه بنزینی می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در نسخه دوگانه سوز CNG نیز قدرت تولیدی آن 77 اسب بخار و گشتاور آن 116 نیوتن‌متر خواهد بود. یک گیربکس 5 سرعته نیز قدرت تولیدی را از پیشرانه به چرخ‌ها می‌رساند. گفتنی است سایپا اعلام کرد قصد دارد تیپ دوگانه سوز CNG خودروهای سهند و ساینا GX را نیز با این پیشرانه تولید و به بازار عرضه کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

از امکانات رفاهی و ایمنی وانت 251 می‌توان به نشان‌دهنده وضعیت دنده‌ها (GSI)، سامانه کنترل پایداری (ESC)، دو ایربگ ایمنی، ترمزهای ABS، EBD و BA، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی، باز و بسته شدن برقی آینه‌های بغل (احتمالا در نسخه فول)، دستگیره‌های آسان بازشو، رینگ‌های آلومینیومی (در نسخه فول)، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب (در نسخه فول)، فرمان هیدرولیک، سنسورهای پایش باد تایرها (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سنسور نور، چراغ‌های روز (دی لایت و پوزیشن لایت)، بالابرهای برقی شیشه‌های بغل و روف ریل اشاره کرد.

منبع: گجت نیوز

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما