قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ بازگشایی سامانه یکپارچه بازار را بهم ریخت + فیلم

اقتصاد ۱۰۰- بازار خودرو پس از یک رالی صعودی در ابتدای هفته جاری، امروز به شرایط باثبات خود بازگشت. با توجه به بازگشایی سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو و همچنین عرضه خودرو به صورت اقساطی از جانب شرکت‌های تولیدکننده خودرو، باعث غیبت مشتریان در بازار آزاد خودرو شده است، از این روی نوسان قیمت زیادی را این روزها در بازار نمی‌توان شاهده بود و به تعبیری می‌توان گفت بازگشایی سامانه جامع یکپارچه خودرو بار دیگر جان بازار خودرو را گرفته است.

قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ بازگشایی سامانه یکپارچه بازار را بهم ریخت + فیلم

 


قیمت خودرو امروز، دوشنبه، 13 آذر 1402، نوسانات قابل توجهی در بازار نبود. همان‌طور که در روزهای گذشته نیز بیان شد، با توجه به بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو و همچنین عرضه خودرو به صورت اقساطی از جانب شرکت‌های تولیدکننده خودرو، باعث خروج مشتریان در بازار آزاد خودرو شده است، از این روی نوسان قیمت زیادی را این روزها در بازار نمی‌توان شاهد بود.

روز گذشته نیز شرکت ایران خودرو خودروی هایما X7 خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو جهت عرضه اولیه در اختیار مشتریان قرار داد، همچنین شرکت آرین پارس موتور نیز خودروی لاماری را در معرض عرضه عمومی قرار داد، اما پس از مدت‌ها امروز قرار است شرکت کرمان موتور برخی محصولات خود را در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو به صورت اقساطی به فروش برساند که احتمالا شاهد کاهش قیمت این محصولات در بازار آزاد خودرو طی روزهای آینده خواهیم بود.

 

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت اندکی است، از جمله این موارد می‌توان خودرو تارا V1 دنده‌ای و شاهین دنده‌ای را نام برد که هر دوی آن‌ها با کاهش قیمت 3 میلیون تومانی در بازار مواجه بوده‌اند، تارای دنده‌ای با قیمت 668 میلیون تومان و شاهین دنده‌ای با مبلغ 587 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده‌اند. اما خودروی دیگری که در بازار خودروی داخلی با اقبال چندانی مواجه نیست کوییک R اتوماتیک است که کاهش قیمت 4 میلیون تومانی را در بازار خودروی امروز تجربه کرده است،و در نهایت 456 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است. صدرنشین کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی امروز خودروی 207 دنده‌ای پانارومیک است که در روزهای گذشته به شرح دلایل کاهش قیمت آن پرداخته‌ایم و این خودرو نیز 641 میلیون تومان در بازار خودرو ارزش گذاری می‌شود.

شگفتی‌ساز بازار خودروی امروز رانا پلاس پانارومیک است که به‌رغم انتظارات در جهت کاهش قیمت، 14 میلیون تومان نسبت به روزگذشته در بازار گران‌تر شده است و عدد 530 میلیون تومان را برای خود به ثبت رسانده است. از دیگر مواردی که در بازار خودروی امروز با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند باید به دو خودروی دنا پلاس دنده‌ای توربو و سورن پلاس دوگانه سوز اشاره کرد که هر دوی این خودروها  به دلیل عدم کمبود موجودی در بازار آزاد با چنین افزایش قیمتی مواجه بوده‌اند. در مورد نخست دنا پلاس دنده‌ای توربوشارژ با افزایش قیمت 6 میلیون تومانی نسبت به روزهای گذشته با مبلغ 742 میلیون تومان، و خودروی سورن پلاس دوگانه سوز نیز با افزایش قیمت 6 میلیون تومانی در بازار نهایتا با مبلغ 615 میلیون تومان در بین خریداران و فروشندگان معامله شده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بخش خودروهای مونتاژِی نیز در بازار امروز صرفا شاهد افزایش قیمت برخی خودروها بوده‌ایم و خبری از کاهش قیمت در این بخش از بازار نیست البته با توجه به طرح فروش اقساطی و بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو در روزهای آتی شاهد عدم افزایش قیمت‌ها در این بخش خواهیم بود. خودروی نوبرانه ایران خودرو در بخش خودروهای مونتاژی یا همان هایما S8 پرچمدار افزایش قیمت در بازار بوده است و با 31 میلیون تومان افزایش قیمت، 1670 میلیون تومان ارزش گذاری شده است که در جایگاه نخست افزایش قیمت خودروهای مونتاژی قرار می‌گیرد، دیگر عضو خانواده هایما نیز در بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه بوده است و نهایتا 1290 میلیون تومان در بازار تعیین قیمت شده است. خودروی دیگری که در روزهای آینده احتمالا شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود خودروی کی ام سی j7 است که امروز در بازار آزاد خودرو با افزایش قیمت تقریبا 11 میلیون تومانی مواجه بود و قیمت 1440 میلیون تومان را به نام خود ثبت کرد. اما نکته جالب توجه در بازار خودروهای مونتاژی امروز افزایش قیمت خودروی دیگنیتی پرستیژ است که در حال حاضر توسط شرکت بهمن موتور در حال عرضه است و این خودرو با چنین شرایطی در نحوه عرضه در بازار با افزایش قیمت 21 میلیون تومانی در بین مشتریان 2130 میلیون تومان معامله می‌شود که در نوع خود جالب توجه است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما