دستمزد کارگران طرح‌های عمرانی چه قدر افزایش یافته است؟

دستمزد کارگر ساده؛ ساعتی 36 هزار تومان/ عقب‌ماندگی 30 درصدی مزد کارگر از تورم/دیوار کوتاه «کارگر ساده»

اقتصاد 100- متوسط دستمزد کدام گروه‌های شغلی شاغل در طرح‌های عمرانی بالاتر است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد «کارگر ساده» با دستمزد ساعتی 36 هزار تومان، کمترین میزان دریافتی را در این گروه شغلی دارد. دستمزد کارگر ساده با وجود تورم 45 درصدی، تنها 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دستمزد کارگر ساده؛ ساعتی 36 هزار تومان/ عقب‌ماندگی 30 درصدی مزد کارگر از تورم/دیوار کوتاه «کارگر ساده»

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، کمترین میزان افزایش دستمزد در گروه شغلی طرح‌های عمرانی، مربوط به کارگر ساده با 18 درصد افزایش دستمزد است. دستمزد کارگر ساده در نیمه اول سال 1400 ساعتی 30 هزار و 600 تومان، در نیمه دوم سال 1400، 31400 تومان و در نیمه اول سال 1401، 36200 تومان بوده است. بر این اساس میزان مزد کارگر ساده در نیمه اول امسال، نسبت به نیمه اول سال گذشته حدود 15 درصد و نسبت به نیمه دوم سال 1400، 18 درصد افزایش داشته است.

گزارش مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی نشان می‌دهد در نیمه اول سال 1401، بالاترین دستمزد مربوط به استادکار تاسیسات است که حدودا ساعتی 77 هزار تومان دریافت می‌‎کند. کمترین میزان دستمزد در این گروه شغلی نیز مربوط به کارگر ساده با دستمزد ساعتی حدودا 36 هزار تومان است.

داده‌های مرکز آمار همچنین نشان می‌دهد بالاترین میزان افزایش دستمزد نسبت به نیمه دوم سال 1400، مربوط به گروه شغلی «بنای سفت‌کار درجه یک» با 45 درصد افزایش است. متوسط دستمزد ساعتی این گروه در شش ماه نخست امسال 716319 ریال اعلام شده که نسبت به 493500 ریال متوسط دستمزد در نیمه دوم سال گذشته، 45.15 درصد افزایش یافته است.

 در دسته راننده تریلی و لودر، افزایش متوسط دستمزد 21.26 درصد و 37.03 درصد نسبت به نیمه دوم سال گذشته اعلام شده است. هم چنین، در بین همه اقلام آمارگیری شده، گروه «شیشه بُر درجه یک» با 49.02 درصد بیشترین افزایش متوسط دستمزد و  سرکارگر با 10.53 درصد  کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره قبل را ثبت کرده اند.

طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی از سال ١٣٦٥ به ‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتی نیرو‌های انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی (١٠٩ قلم) با ارسال پرسشنامه‌ های مربوطه از طریق رایانامه به تعدادی از پیمانکاری‌های‌ مجری طرح‌های عمرانی در سطح استان تهران جمع‌‌آوری می‌شود. این طرح در مهرماه ماه سال ١٤٠١ برای جمع‌‌آوری اطلاعات مربوط به نیمه‌ اول همان سال اجرا شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما