اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طرح کرد

موضع مجلسی ها در تقابل دولت و اتاق / سرنوشت سلاح ورزی چه شد؟

اقتصاد100- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دخالت دولت در نهادهای خصوصی مناسب نیست چون مطابق اصل 44 قانون اساسی که تاکید بر خصوصی سازی شده و نباید تقابلی میان دولت با اتاق بازرگانی وجود داشته باشد.

موضع مجلسی ها در تقابل دولت و اتاق / سرنوشت سلاح ورزی چه شد؟

اصغرسلیمی نماینده سمیرم در خصوص دعوای میان دولت و اتاق بازرگانی در ادامه گفتگو با اقتصاد100 افزود:در تمام کشورهای دنیا، اصل بر این است که برخی کارها توسط مردم انجام پذیرد لذا بخش خصوصی یکی از مهمترین نهادهایی است که اصل 44 قانون اساسی نیزبر آن تاکید دارد.   

وی تصریح کرد:اگر می خواهیم بخش خصوصی فعال باشد باید اختیارات آنها توسط خودشان تعیین شود و دولت به عنوان سیاست گذارو ناظر از این نهاد حمایت کند، دولت باید قوانین و شرایطی را برای تسریع درکسب وکار، مجوزها و امکانات  این بخش ایجاد کند و استقلال آنان را حفظ نماید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: البته یکسری استعلامات از نهادهای قانونی برای انتخابات اتاق بازرگانی لازم است که قبلا باید انجام می شد، ولی بعد از اینکه انتخابات برگزار شد اینکه بخواهیم آنرا باطل کرده ویکسری مشکلات ایجاد کنیم بنظر من دخالت زیاد دولت در نهاد های خصوصی است که مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه اولین باری است که چنین اختلافی میان دولت و اتاق بازرگانی ایجاد شده گفت: بنظر می رسد دیوان عدالت اداری یا قوه قضاییه باید به مساله ورود کنند واگر در این بخش قانونی لازم است مجلس آمادگی را برای حل مشکل دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما