جائکو ۷؛ شاسی بلند جدید چری به ایران می‌آید؟ + تصاویر

چری یک برند جدید با نام جائکو (Jaecoo) را به ثبت رسانده و جدیدترین محصول آن یعنی جائکو ۷ همان دیسکاوری ۰۶ است با این تفاوت که قسمت جلوپنجره، حروف برند و بافت این بخش تغییراتی داشته است.

جائکو ۷؛ شاسی بلند جدید چری به ایران می‌آید؟ + تصاویر
تولد برند‌های مختلف در صنعت خودرو چین اصلا مورد عجیبی نیست و حتی یک ویژگی اصلی در این بخش برای چینی‌ها محسوب می‌شود. برند‌هایی که ممکن است در لحظه تغییر نام هم بدهند، فعالیت شان متوقف شود و یا اینکه خود به چند زیرمجموعه جدید تقسیم شوند!

به گزارش عصر ایران، به هر ترتیب این رویداد‌ها در صنعت خودرو چین پرسابقه و کاملا عادی است!

احتمالا مدتی قبل معرفی شاسی بلند دیسکاوری ۰۶ را مشاهده کرده اید . دیسکاوری ۰۶ شاسی بلند کامپکت گروه چری است که با چهره‌ای جذاب و امروزی معرفی و البته در تصاویر اولیه با لوگوی چری رونمایی شد.

اما اکنون چری یک برند جدید با نام جائکو (Jaecoo) را به ثبت رسانده و جدیدترین محصول آن یعنی جائکو ۷ همان دیسکاوری ۰۶ است با این تفاوت که قسمت جلوپنجره، حروف برند و بافت این بخش تغییراتی داشته است.

در قسمت بالای تصویر چری دیسکاوری ۰۶ یا اکسپلورر ۰۶ را مشاهده می‌کنید و در قسمت پایین جائکو ۷ قرار دارد.

جائکو ۷

نمای عقب محصول نیز تغییراتی در برند جائکو دارد که در تصویر زیر مشخص است

جائکو ۷

جائکو اندیشه حضور در بازار‌های مختلف از فیلیپین و آفریقای جنوبی گرفته تا انگلیس را در سر دارد.

جالب آنکه این شاسی بلند با نام اکسپلورر ۰۶ هم شناسایی می‌شود که تا اینجا می‌شود ۳ نام مختلف!

برای اشاره به ویژگی‌های این محصول نگاهی به ویژگی‌های دیسکاوری ۰۶ می‌کنیم:

شیب سقف و همچنین خط شانه دیسکاوری ۰۶ به علاوه شکل طراحی ستون آخر کد‌های زیادی از لندروور دیسکاوری و همچنین رنجروور ایوک ال را همراه خود دارد. در قسمت عقب نیز چراغ‌های اصلی خطی و یکپارچه هستند و گرافیک داخلی آن‌ها نیز دقیقا مشابه قسمت دماغه است.

اما داخل کابین، یک محیط تقریبا مینیمال با دریچه‌های سیستم تهویه که ما را به یاد ماشین‌های آمریکایی می‌اندازد. نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی ۱۳.۲ اینچی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و عناصر کرومی شرایط جذابی را پیش روی بیننده قرار می‌دهند.

سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو، سانروف پانورامیک ۱.۱ متر مربعی، سیستم هوشمند بهبود هوای کابین، نمایشگر هداپ، دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه، دستیار رانندگی هوشمند، نورپردازی داخلی ۶۹ رنگ و... از دیگر امکانات دیسکاوری ۰۶ هستند.

جائکو ۷ از منظر ابعاد برابر با ۴۵۳۸ میلیمتر در طول، ۱۸۹۸ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌ها نیز ۲۶۷۲ میلیمتر است.

زاویه ورود ۲۱ درجه و زاویه خروج ۲۹ درجه است. فاصله خودرو از سطح زمین ۲۰۰ میلیمتر محاسبه شده است که شرایط بهتری برای عبور از مسیر‌های ناهموار را فراهم می‌کند.

در بخش پیشرانه، چری جائکو ۷ مجهز به تپنده ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۱۹۷ اسب بخار خروجی و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می‌شود. سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن قابل ارائه است.

گفته می‌شود این خودرو در بازار انگلیس کمتر از ۲۵ هزار پوند قیمت خواهد داشت.

خبر‌های مربوط به جائکو زمانی جالب‌تر می‌شود که صحبت‌هایی از حضور این شاسی بلند در بازار ایران نیز به گوش می‌رسد. اطلاعات دقیق و رسمی در این رابطه هنوز ارائه نشده است

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما