افتتاح پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید / خبری از پروژه های نهضت ملی مسکن هشتگرد نیست!

اقتصاد ۱۰۰- در حالی وزارت راه و شهرسازی از افتتاح پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داده است که هیچ خبری از تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن هشتگرد (مهستان) نیست.

افتتاح پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید / خبری از پروژه های نهضت ملی مسکن هشتگرد نیست!

به گزراش اقتصاد ۱۰۰ به نقل از رکنا پس از گزارش "اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است!" که به معضل برخی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد (مهستان) پرداخته بود، امروز وزارت راه و شهرسازی آمار پروژه های واحدهای مسکونی مسکن مهر و نهضت ملی مسکن شهرهای جدید را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از بازوهای مهم وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن، در کنار ساخت مسکن به ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید طبق ضوابط و با مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری اقدام کرده است.

در کنار همه اینها، شرکت عمران شهرهای جدید در تامین خدمات روبنایی و زیربنایی نیز همکاری مستمر داشته و تلاش کرده است تا به نحوی عمل کند که با تکمیل زیرساخت‌ها در شهرهای جدید، بیشترین کارآیی و ارتقای کیفی زندگی برای ساکنان شهرهای جدید و متقاضیان مسکن رقم بخورد.

هم‌زمان با هفته دولت بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به‌جز شهرهای جدید با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بر اساس اعلام «علیرضا جعفری» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، افتتاح‌های مسکن در شهرهای جدید همراه با سایر خدمات زیربنایی و روبنایی به آینده‌ای نزدیک محول شده و مقرر است تا این افتتاح در آیینی با حضور مسئولان ارشد به سرانجام برسد.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، واحدهای مسکونی آماده افتتاح شامل ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد است که بخشی از آنها به میزان ۱۹ هزار و ۲۲۱ واحد از واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر است که در این دولت تکمیل شده و تحویل متقاضیان خواهد شد و به میزان یک‌ هزار و ۲۷ واحد نیز از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن است که در شهرهای جدید افتتاح می‌شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید آماده تحویل است

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، جزئیات افتتاح‌های مسکن بدین شرح است: شهر جدید اندیشه ۹۸۱ واحد نهضت ملی مسکن، شهر جدید پردیس ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر و ۴۶ واحد نهضت ملی مسکن، شهر جدید پرند ۲ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی مهر، شهر جدید بینالود ۵۹۵ واحد مسکن مهر، شهر جدید مهستان یک‌هزار و ۴۷۲ واحد مسکن مهر، شهر جدید گلبهار ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر، شهر جدید رامین ۳۹۶ واحد مسکونی مهر، شهر جدید سهند ۴۴۱ واحد مسکن مهر، شهر جدید رامشار ۵۰۴ واحد مسکن مهر، شهر جدید صدرا ۶۸ واحد مسکن مهر، شهر جدید مجلسی ۲۱۲ واحد مسکن مهر و شهر جدید ایوانکی ۳۳۰ واحد مسکن مهر.

آمار افتتاح پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

بانک ها و دستگاه های اجرایی همکاری نمی کنند

به گزارش رکنا، این آمار در حالی منتشر شده است که هیچ نامی از پروژه های نهضت ملی مسکن هشتگرد (مهستان ) وجود ندارد و اغلب پروژه ها مربوط به واحدهای نیمه تمام مسکن مهر است.

پس از گذشت حدود سه سال از زمان ثبت نام پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد و اخذ آورده های مردم، نه تنها برخلاف وعده داده شده، واحدها دو ساله تحویل نشد بلکه حتی برخی پروژه ها در مرحله آماده سازی زمین و فونداسیون متوقف مانده و هیچ خبری از پیشرفت نیست.

پس از 16 سال هنوز ساخت و تحویل پروژه های مسکن مهر به اتمام نرسیده که پروژه های نیمه کاره طرح نهضت ملی مسکن نیز به آن افزوده شده است و هم اکنون به سرنوشت واحدهای ناتمام مسکن مهر دچار شده است. واحدهایی که نه تنها فاقد زیرساخت های ضروری و مناسب همچون حمل و نقل، جاده مناسب، بیمارستان، مدرسه، امکانات رفاهی و تفریحی، کلانتری و ... است بلکه مشخص نیست حتی همان واحدهای خام بدون زیرساخت، چه زمانی به دست مردم می رسد.

آرا شاوردیان، دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل عقب ماندن این پروژه ها به رکنا گفت: شرایط اقتصادی، بحران اقتصادی، بحران همه گیری کرونا، تحریم ها، بحث واگذاری زمین های رایگان دستگاه های اجرایی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفت و عدم همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به انبوه سازان، پیمانکاران و متقاضیان از عواملی است که پروژه ها را متوقف ساخته است.

به گزارش رکنا، انتظار می رود درخصوص مشکل پروژه های متوقف مانده طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد (مهستان) و شهرهای دیگر، دولت، مجلس و نهادهای نظارتی به زودی پاسخ مناسبی را به متقاضیان بدهند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما