اختصاصی اقتصاد 100 / عضو کمیسیون صنایع ومعادن

دو وزیر زیر سایه مافیای خودرو / مردم مهره گم شده خودروسازان !!!

اقتصاد 100-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعهد واردات خودرو به زودی انجام گیرد مطمئن باشید صف در خواست و ثبت نام در خودروسازی های داخلی تعدیل می شود.

دو وزیر زیر سایه مافیای خودرو / مردم مهره گم شده خودروسازان !!!

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعویق تعهدات خودروسازان داخلی و همزمانی آن با تولید خودروهای هیبریدی یه اقتصاد 100 گفت:‌خودروهای داخلی با وجود اینکه بارها گفته شده ملی است اما "ملی" نیست چون برای قطعات نیازمند واردات هستند لذا در بحث تامین ارز مشکل دارند که باید حل شود بنابراین تلاش بر این است که  مازاد تعهدی که خودروسازان نمی توانند انجام دهند انتقال به خودروهای وارداتی و هیبریدی شود.

وی تصریح کرد:راه اندازی خط تولید خودرو هیبریدی دو دلیل دارد؛متقاضیان خودروهای هیبریدی به نسبت تقاضای خودروی بنزینی کم هستند واگر خودروسازان بتوانند تولید خود را در تیراژمشخص انجام دهند بخشی از تقاضای خودروی بنزینی به خودرو های هیبریدی انتقال پیدا می کند.

رحیمی با اشاره به اینکه بخشی از کندی تولید محصولات داخلی مربوط به ارزبری است گفت: خوشبختانه طبق آمار ارائه شده تولید خودروهای هیبریدی ارزبری کمتری دارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به اینکه آیا تولید خودروی هیبریدی در داخل به نوعی زمینه سازی برای ممانعت از ورود خوروهایی وارداتی است گفت: بعید می دانم، چون واردات خودرو کمک به خودروسازان داخلی است ودولت با واردات  تلاش می کند تا تقاضا، با واردات متناسب شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما