بخش اعظم اعتراضات به اقتصاد و تورم مربوط نیست

اقتصاد 100 - کارشناس اقتصادی گفت: تورم حاصل عملکرد یک ساله دولت سیزدهم نیست، بلکه تورمی که اینک در سطح اقتصاد وجود دارد ماحصل سیاست‌های اقتصادی است که در طول سال‌های گذشته ایجاد شده است.

بخش اعظم اعتراضات به اقتصاد و تورم مربوط نیست
به گزارش اقتصاد  100 ، مجتبی بهاروند فعال و کارشناس اقتصادیدر خصوص این موضوع که آیا بخش مهمی از اعتراضات اخیر مردمی ناشی از مشکلات اقتصادی و تورم است، گفت: نمی‌توان گفت تورم در یک ماه به قدری افزایش یافته که اعتراضات مردمی نسبت به افزایش یک باره نرخ تورم بوده است، به این خاطر که تورم در پنج دهه گذشته جزیی از اقتصاد ایران بوده که بعد از تشدید تحریم‌ها به دلیل این موضوع روند افزایشی بیشتری به خود گرفت.


وی در ادامه افزود: قطع به یقین تورم حاصل عملکرد یک ساله دولت سیزدهم نیست، بلکه تورمی که اینک در سطح اقتصاد وجود دارد ماحصل سیاست‌های اقتصادی است که در طول سال‌های گذشته ایجاد شده است و امروز آثار سوء خود را بر جریان تولید و اقتصاد و همچنین معیشت مردم بروز داده است.

این فعال اقتصادی توضیح داد: البته این توضیح به این معنا نیست که مردم نسبت به مشکلات اقتصادی و تورمی که سفره آن‌ها را بی برکت کرده اعتراضی ندارند، اما اینکه تورم عامل بحران‌های کنونی جامعه شده باشد قابل قبول نیست.

مجتبی بهاروند گفت: علی رغم اینکه در هفته‌های گذشته در برخی شهر‌های ایران بحران‌هایی رقم خورد، اما شاهد هستیم نه بندری بسته شده و نه کارخانه‌ای تعطیل شده، ضمن اینکه اعتصابات سراسری نیز شکل نگرفته که تاکید کنیم بخش مهمی از اعتراضات مردم نسبت به افزایش یک باره نرخ تورم است.

بهاروند خاطر نشان کرد: قطع به یقین کنترل و کاهش نرخ تورم مطالبه مهم و جدی است که مردم سال هاست از دولت‌های مختلف داشته اند. برای کنترل نرخ تورم مانند سایر کشور‌ها لازم است سیاست گذاری درستی برای پنج تا ده سال آینده با طراحی زیر ساخت‌هایی که در تحقق این هدف کمک می‌کنند داشته باشیم، تا زمینه برای کاهش و ثبات نرخ تورم فراهم شود، در غیر این صورت تورم کنترل پذیر نیست.

این فعال اقتصادی معتقد است با بهبود روابط خارجی و توسعه تجارت خارجی رشد اقتصادی حاصل می‌شود. رشد اقتصادی منجر به ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش نرخ تورم می‌شود بنابراین با اتخاذ سیاست گذاری‌های درست می‌توان تورم را مهار کرد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما