ساخت رسید بانکی جعلی زیر 60 ثانیه + فیلم

رسیدهای بانکی جعلی که بستر بسیاری از کلاهبرداری‌ها شده است، براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، خیلی راحت با ربات تلگرامی کم‌تر از یک دقیقه با شماره کارت و زمان مدنظر ساخته می‌شود.

ساخت رسید بانکی جعلی زیر 60 ثانیه + فیلم

به گزارش اقتصاد100، طی سالیان اخیر شاهد افزایش تولید اسناد جعلی بانکی برای کلاهبرداری در معاملات تجاری هستیم، که ساخت رسیدهای بانکی جعلی از تراکنش‌های غیرواقعی از جمله مهم‌ترین آن‌ها است که قبلا توسط دستگاه‌های پز صورت می‌گرفت اما اکنون از طریق نرم‌افزارها به راحتی در کم‌ترین زمان ممکن می‌توان به این اسناد جعلی دست پیدا کرد.

در همین راستا براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، شاهد ربات‌های تلگرامی هستیم که کمتر از یک دقیقه با داشتن اطلاعات اولیه اقدام به ساخت رسید بانکی جعلی می‌کنند.

در حالی که طبق ماده ۵۲۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) هرکس اسکناس رایج داخلی یا خارجی یا اسناد بانکی نظیر برات‌های قبول شده از طرف بانک‌ها یا چک‌های صادره از طرف بانک‌ها و‌ سایر اسناد تعهدآور بانکی و نیز اسناد یا اوراق بهادار یا حواله‌های صادره از خزانه را به قصد اخلال در وضع پولی یا بانکی یا اقتصادی یا بر هم‌زدن نظام‌ و امنیت سیاسی و اجتماعی جعل یا وارد کشور نماید یا با علم به مجعول بودن استفاده کند، چنانچه مفسد و محارب شناخته نشود به حبس از پنج تا‌ بیست سال محکوم می‌شود.

ربات‌های همه‌کاره ابزاری برای کلاهبرداری

برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی ضمن اشاره به کانال‌های تلگرامی رسیدساز اظهار کرد: کانال‌های تلگرامی مانند رسیدساز جعلی یا ساخت رسید فیک وجود دارد که در آن‌ها لینک ربات‌هایی قرار داده شده است که با ورود به آن‌ها و زدن استارت پنل‌هایی مانند رسید پایا(شبا)، رسید موجودی کارت، رسید انتقال شارژ و غیره دیده می‌شود که مخصوص حساب‌های کاربری ویژه است.

وی به روند ساخت رسید جعلی اشاره کرد و افزود: ربات مذکور با زدن عبارت ساخت رسید جعلی از کاربر مبلغ تراکنش را خواسته و سپس شماره کارت مبدا را درخواست می‌کند، سپس مقصد واریزی با شماره کارت واقعی و در مرحله آخر اسم متقاضی را می‌خواهد تا عکس رسید کاغذی جعلی را ارائه کند.

ادعای فیک‌سازها به استفاده از دیتابیس بانک‌ها برای پیامک جعلی

این گزارشگر بر ادعای ارسال پیامک مطابق با رسید جعلی تاکید کرد و ادامه داد: برخی کانال‌های رسیدساز ادعا می‌کنند که با خرید پنل پیامکی هنگام ساخت رسید بانکی جعلی پیامک واریزی مربوطه با استفاده از دیتابیس بانک مقصد طی ۵ الی ۱۰ ثانیه برای فرد مدنظر ارسال می‌شود، به‌عبارتی این متخلفان ادعای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد را دارند.

وی تبلیغ اپلیکشن‌های رسیدساز در فروشگاه‌ها و سایت‌های ایرانی را تشریح کرد و گفت: رسیدسازهای جعلی در قالب اپلیکشن‌ها هم فعالیت می‌کنند که شاهد تبلیغات آن‌ها در برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های ایرانی نیز هستیم که موجب ترویج این بستر کلاهبرداری می‌شود.

با توجه به آنچه مطرح شد، ربات‌های رسیدساز در پیام‌رسان تلگرام با دریافت اطلاعات اقدام به ساخت رسید جعلی کرده و ادعای استفاده از اطلاعات بانکی افراد برای ارسال پیامک واریزی مطابق با رسیدهای جعلی را هم مطرح می‌کنند، که در همین راستا لازم است پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) این تخلفات را رصد کرده و با عوامل آن برخورد قاطع را داشته باشند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما