حمله نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به واردات زودهنگام برنج

اقتصاد100- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:چرا معاون اول رئیس جمهور درفصل برداشت برنج اجازه واردات این محصول داده است.

حمله نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به واردات زودهنگام برنج

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز برنج سال گذشته روی دست کشاورزان باقی مانده افزود: در فصل برداشت برنج هستیم اما شاهدیم که واردات این محصول آزاد شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مقرر شد که سه ماه قبل از برداشت برنج واردات این محصول صورت نگیرد تصریح کرد: ما گلایه مند هستیم،طبق نامه ای که انجمن وارد کنندگان برنج ایران خطاب به معاون اول رئیس جمهورداشته ایشان نامه را به وزیر جهاد وکشاورزی ارجاع داده اند.البته انتظار داریم با توجه به نگاه حضرت آقا ورئیس جمهور محترم جلوی این کار گرفته شود.

عضوهیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت:کشاورزان در این شرایط با تورم 46 درصدی دچار آسیب شدند و هزینه تمام شده محصول آنها اعم از سم ،بذر و نیروی انسانی بسیار بالا است. لذا امیدواریم در جهت رشد تولید اقدامی صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا کشاورز ایرانی می تواند برنج مورد نیاز کشور را تامین کند تا نیازی به واردات نباشد گفت: بحث ما این است که نیاز و تولید کشور با هم درنظر گرفته شود وبعد اقدام به واردات صورت گیرد تا متناسب با نیاز کشور برنج خارجی وارد کشور شود.

نوروزی افزود:پارسال واردات برنج بیشتر از نیاز کشور بود و توی سر محصولات داخلی زده شد و هنوز برنج داخلی روی دست کشاوزان باقی مانده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مورد مدیریت واحد برای حمایت از تولیدکننده ومصرف کننده تاکید کرد: ما طرح انتزاع اختیارات وزارت صمت به وزارت جهاد را درمجلس نهم دادیم تا سیاستگذاری ،برنامه ونظارت توسط وزارت جهاد صورت گیرد اما اکنون با تصویب مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی انتظار داریم تنها حوزه واردات قوی نشود و بخش صادرات هم با قدرت رونق گیرد و حجم صادرات افزایش پیدا کند.

وی در مود سفره مردم گفت:دغدغه حضرت آقا سفره مردم است بنده یکی از مخالفان حذف ارز ترجیحی بودم و اعتقاد داشتم  این تصمیم فشار بر کارگران ،بازنشستگان ،کارمندان، کمیته امدادها وبهزیستی می آورد.

نوروزی تصریح کرد:یکی از صحبت های انجام شده با آقای رئیس جمهور در اسفند سال گذشته توزیع کالا برگ بود که امیدواریم ایشان هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما