خودروسازان خصوصی قید مونتاژ خودروهای ارزان قیمت را زدند

اقتصاد100- خودروسازان خصوصی تحت فشار خودروسازان دولتی امکان عرضه خودرو در رنج قیمتی پایین و متوسط را ندارند و برای دوری از حاشیه های تولید خودروهای هم رده این خودروسازان قید تولید و عرضه این نوع خودروها را زدند.

خودروسازان خصوصی قید مونتاژ خودروهای ارزان قیمت را زدند

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100، به دلیل انحصار در تولید و شرایط حاکم بر صنعت خودرو، خودروسازان خصوصی امکان تولید و عرضه خودرو‌ با قیمت کمتر از 500 میلیون تومان را ندارند. شرکت‌های خصوصی با وجود سهم بازار کمتر، تحت فشار خودروسازان دولتی امکان تولید و عرضه خودرو با سطح قیمتی پایین را ندارند و این شرکت‌های دولتی از هر روشی سعی می‌کنند انحصار تولید بخش پر تقاضای بازار خودرو را مانند خودروهای شهری کوچک و متوسط را در اختیار خود قرار دهند.

D13A6A14-52E1-4FC3-BB41-BEEE740AB45B

در این شرایط خودروسازان خصوصی ریسک کاهش فروش را برای رهایی از حاشیه‌های مخرب تولید خودروهای هم رده خودروسازان دولتی  قبول می کنند و قید بازار پر تقاضای خودروهای متوسط را می‌زنند و به سمت تولید خودروهایی با رده قیمتی بالا و لوکس حرکت می‌کنند که محصولات آنها از نظر قیمت، رقابتی با محصولات این شرکت‌ها نداشته باشد.

شرکت‌های خصوصی که خودروهای  پیکاپ، کراس اوور‌ و سدان میلیاردی چینی را عرضه می کنند، سعی می کنند بخش از تقاضای بازار خودروهای بالای یک میلیارد را از آن خود کنند. میزان عرضه این نوع خودروها در بخش خصوصی به حدی رشد داشته است که شرکت های مونتاژ کنند برای جلب مشتری در بازار انحصاری با هر روش با هم رقابت می کنند و برخی هم که نفوذ بیشتری دارند برای کسب سود بیشتر محصولات خود را با روش قرعه کشی و به تازگی در بورس کالا عرضه می کنند که اتفاقات این روش ها فروش بر همگان کاملا روشن شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما