حذف یارانه لبنیات را گران کرد؟! / رونمایی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی از دلیل گرانی

اقتصاد 100 - دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی‌ ایران با بیان اینکه صادرات محصولات لبنی برای کشور ارزش افزوده دربردارد دلیل افزایش قیمت لبنیات را در بازار حذف یارانه ها عنوان کرد و پیشنهاد کرد دولت برای کاهش قیمت این محصولات در بازار داخلی یارانه پرداخت کند.

حذف یارانه لبنیات را گران کرد؟! / رونمایی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی از دلیل گرانی

محسن نقاشی ضمن اشاره به صادرات محصولات لبنی و افزایش آن در بازار داخلی بیان داشت: لبنیات از اقلام خوراکی خاص است. همه شرکت‌های موجود در کشور امکانات صادرات این محصول را ندارند و شرکت‌های معدودی صادرکننده آن هستند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی‌ ایران با بیان اینکه صادرات محصولات لبنی برای کشور ارزش افزوده دربردارد گفت: در صادرات، هر کالایی که جزو محصولات تبدیلی تکمیلی صنایع غذایی بخش کشاورزی باشد اشکالی وجود ندارد چرا که به ما کمک می‌کند در این حوزه پیشرفت داشته باشیم و صادرات محصولات لبنی محک زدن آن در بازارهای جهانی است.

وی ضمن اشاره به اینکه صادرات محصولات لبنی محک زدن آن در بازارهای جهانی است افزود: علاوه بر آن صادرات ارزآوری را برای کشور در پی دارد.

نقاشی ضمن انتقاد از حذف یارانه در چرخه تولید مخصولات لبنی گفت: دلیل عمده گرانی لبنیات در بازارهای داخلی نبود یارانه به این محصولات است. تولیدکننده از قیمت‌های پایین استقبال می‌کند چرا که فروش را افزایش خواهد داد اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید شاهد کاهش فروش واحدهای تولیدی هستیم.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی‌ ایران اظهار داشت: تولیدکننده به تنهایی قادر به مهار تورم نیست و دولت باید در حوزه های مختلف از جمله بیمه اجتماعی، سوخت، انرژی و ... از تولیدکننده حمایت کند تا علاوه بر صادرات محصولات مصرف‌کنندگان نیز از قیمت راضی باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما