انبارهای پر از برنج ایرانی !/ مردم نمی خرند یا توان خرید ندارند؟

اقتصاد 100 - انبار شالیکاران و تولید کنندگان برنج ایرانی پر از محصول است ولی امکان فروش ندارند، به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این اتفاق کاهش قدرت خرید مردم بوده و نماینده عامل این مسئله را آمل مافیای واردات اعلام می کند

انبارهای پر از برنج ایرانی !/ مردم نمی خرند یا توان خرید ندارند؟

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه دست‌های پشت پرده کشاورزان را به زمین زده‌ است دلیل انباشت برنج ایرانی در انبار را واردات دانست و گفت: دلیل اصلی واردات برنج‌های خارجی نیز سود و نفعی است که برخی تجار و شرکت‌ها از جمله مافیای واردات برنج به جیب می‌زنند.

وی ضمن اشاره به دلایل عدم خرید تضمینی و انباشه شدن برنج ایرانی در انبارها بیان کرد: در حال حاضر 17 استان کشورمان قابلیت کشت برنج دارد. مسئولان مربوطه باید پاسخ بدهند با توجه به حجم تولید برنج چه دلیلی برای واردات برنج بی‌کیفیت وجود دارد؛ با کدام مجوزی وارد کشور و توزیع شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس با تأکید برضرورت حمایت از تولید داخلی گفت: انصاف داشته باشید و کمی به حمایت از تولید داخلی گام برداریم و تولید داخلی خود را این گونه از بین نبریم. کشاورزان با افزایش چندبرابری نهادها، کود، امکانات اولیه، هزینه کارگر و نشاءکار و ... برنج اصیل ایرانی تولید می‌کنند اما اینگونه محصولشان از بین می‌رود.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 
  • محمدی ارسالی در

    برنج ایرانی بدلیل گران بودن و بی کیفیت بودن خریدار ندارد . برنج هندی و پاکستانی ارزان و کیفیت عالی پخت دارد . یک کیلو برنج خارجی یک سوم برنج ایرانی قیمت دارد

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما