این 150 نقطه طلایی بازار مسکن تهران یا می شناسید؟

اقتصاد 100 - تحقیقات نشان داده است در شهر پر ترافیک تهران هزینه رفت و آمد روز به روز سهم بیشتری از سبد هزینه خانوارها را به خود اختصاص می دهد و بنابراین دسترسی به شبکه حمل و نقل عموم ارزان صد درصد می تواند برای پایتخت نشینان یک امتیاز اقتصادی تلقی شود ولی بهای این امتیاز چندان ارزان نیست.

این 150 نقطه طلایی بازار مسکن تهران یا می شناسید؟

امتیاز دسترسی به شبکه مترو به عنوان شبکه ای امروز و بعد از حدود 4 دهه از آغاز ساخت و ساز آن در تهران دسترسی آسان، سریع و ارزان را به اکثر نقاط کلیدی پایتخت را فراهم ساخته است با افزایش قیمت املاک حول و حوش ایستگاههای مترو پرداخت می شود.

احداث هر ایستگاه مترو نه تنها برای املاک تجاری نزدیک به آن خبر خوبی محسوب شده و میزان پاخور این واحدها را افزایش می دهد برای املاک مسکونی نیز یک امتیاز است و برآوردهای انجام شده نشان می دهد املاک مسکونی که در شعاع کمی از این ایستگاه ها قرار می گیرد به دلیل میزان تقاضا از حداقل 5 درصد به بالا نسیت به اکلاک مشابه در محدوده خود گرانتر مورد مبادله قرار می گیرند.

طبق برنامه‌های توسعه قرار است خطوط مترو تهران به ۱۱ خط افزایش یافته و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، طول خطوط مترو بهره‌برداری شده، برابر ۲۶۶٫۱ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه  است، شمار واگن‌های فعال در مترو تهران ۱۵۱۴ واگن، برابر ۲۱۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲٫۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

نقشه کلی خطوط مترو تهران

این وضعیت نشان می دهد که در حال حاضر 150 نقطه طلایی در بازار مسکن پایتخت وجود دارد که هم متقاضی بیشتری دارد و هم به نسبت از سرعت رشد ارزش بالاتری برخوردارند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که در سالهای ابتدایی توسعه مترو در تهران با عنوان اینکه لرزش حاصل از تردد مترو باعث آسیب به سازه می شود قیمت های املاک نزدیک به خطوط این شبکه سیر نزولی پیدا کرده بود ولی از اواسط دهه 90 و همزمان با توسعه کامل ایستگاهها و شبکه در غیرن حال اجرای استانداردهای تازه در مقاوم سازی سازه های مسکونی این وضعیت سیر متفاوت پیدا کرده است.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما