رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران خبر داد؛

بدون گارانتی خرید نکنید / شکایت از فروشندگان خاطی را آنلاین ثبت کنید

اقتصاد ۱۰۰- عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فناوران‌ رایانه تهران به مردم توصیه کرد که کالاهای بدون گارانتی نخرند.

 بدون گارانتی خرید نکنید / شکایت از فروشندگان خاطی را آنلاین ثبت کنید

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد ۱۰۰ ٬ محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با اقتصاد 100 گفت: ممکن است بسیاری از افراد از این موضوع ناآگاه باشند که در سامانه جامع گارانتی به آدرس «www.Irangs.ir» امکان استعلام آنلاین و ثبت شکایات مردمی در خصوص گارانتی رسمی محصولات پایه‌ریزی شده است.

او بیان کرد: سامانه جامع گارانتی در صنف فناوران رایانه‌ای، موجب هماهنگی میان اتحادیه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌شود. همچنین، گارانتی‌های تقلبی در سامانه جامع گارانتی ثبت نمی‌شود، بنابراین مطابق قانون، فروشندگان فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری باید تنها اجناسی که گارانتی آنها در سامانه جامع گارانتی به ثبت رسیده‌اند را به فروش برسانند.

فرجی تهرانی ادامه داد: در چنین حالتی از کسبه‌ای که فعالیت قانونی انجام می‌دهد حمایت شده و مصرف کننده نیز متضرر نمی‌شود، از طرفی بر اساس قانون، شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش برای کالای قاچاق ارائه می کنند، مجرم بوده و فروش کالاهایی که در سامانه جامع گارانتی ثبت نشده‌اند نیز به منزله قاچاق محسوب می‌شود؛ البته متاسفانه اغلب فروشگاه‌های اینترنتی این بند قانونی را رعایت نمی‌کنند.

او با انتقاد از عملکرد برخی از فروشگاه‌های اینترنتی، بیان کرد: متا سفانه عدم هماهنگی بین دستگاه ها باعث شده، تعدادی از فروشگاه های اینترنتی با وجود نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد، در فضای مجازی کالای قاچاق را به فروش برسانند، در حالی که براساس قوانین موجود این اقدام غیرقانونی است، به عبارتی می توان گفت فروش کالای قاچاق در فضای مجازی، مسئله عمده پیرامون گارانتی است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره امکان ثبت شکایت مصرف کنندگان، عنوان کرد: در اتحادیه فناوران رایانه تهران، کمیسیون ثبت شکایت مصرف کنندگان در حال فعالیت است؛ در این کمیسیون علاوه بر شکایت در خصوص گارانتی رسمی محصولات، به شکایات شخصی افرادی که حقشان در خرید ضایع شده نیز رسیدگی می‌ شود.

او گفت: از آنجایی که ممکن است بسیاری از افراد در خصوص امکان ثبت شکایت در سامانه ناآگاه باشند به همین خاطر طرح ثبت شکایت مردمی از شرکت های متخلف در خصوص ارائه گارانتی رسمی محصولات در سامانه جامع گارانتی پایه ریزی شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما