رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالا‌های اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱

اقتصاد 100 - مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالا‌های اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالا‌های اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱

اجتهادی گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان کالا‌های این سازمان تعیین تکلیف شد که از این رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان به فروش کالا‌ها اختصاص داشت.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌های تحولی در راستای تسریع تعیین تکلیف کالا‌های اموال تملیکی اجرایی شد گفت: برگزاری مستمر و منظم حراج‌های حضوری، مزایده‌های الکترونیکی سراسری و فوق‌العاده، استفاده از روش‌های نوین فروش مانند اولین عرضه سازمان در بورس کالا، برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط و برگزاری مداوم جلسات شورای فروش اموال منقول باعث رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالا‌های این سازمان شد.
اجتهادی تأکید کرد: ارائه پیشنهاداتی مرتبط با لایحه امور گمرکی مطرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آسیب‌شناسی اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت در تهیه پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی برای سران قوا با عنوان پیشگیری و مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تهیه بیش از ۱۱ آیین‌نامه و دستورالعمل در خصوص اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.
اجتهادی با اشاره به اینکه تعامل سازنده‌ای با قوای سه‌گانه برای تسریع در روند تعیین تکلیف کالا‌ها صورت گرفت گفت: ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده‌ها و حراج‌های سازمان بااطلاع رسانی عمومی، فساد زدایی در فرایند‌های فروش با الکترونیکی کردن فروش، افزایش چند برابری حضور مردم در مزایده‌ها و حراج‌ها، استفاده از ابزار‌های نوین فروش در سازمان اموال تملیکی موردتوجه قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: امحای فنی خودرو‌های لوکس قاچاق آمریکایی برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی، تعیین تکلیف و فروش هزار و ۶۲ خودرو وارداتی که از سال ۱۳۹۷ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود و اخذ کد بورس کالا و انرژی و فروش کالا (پروپیلن سنگین) در بورس کالا برای نخستین بار توسط سازمان صورت گرفت.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما