قبل از آنکه با خرید کالای تقبلی کلاه سرتان برود این مطلب را بخوانید

با توجه به حجم بالای کالای قاچاق و تقلبی در کشور، می توان با ارسال کد شناسه و کد رهگیری کالا به شماره #۴*۷۷۷۷* و مراجعه به سامانه جامع تجارت و سامانه جامع گارانتی از اصالت کالا مطمئن شد.

قبل از آنکه با خرید کالای تقبلی کلاه سرتان برود این مطلب را بخوانید

بر اساس آخرین آمار رسمی در سال ۱۴۰۱ قاچاق کالا در کشور معادل ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده است؛ این در حالی است که برآوردها و آمارهای غیررسمی از میزان قاچاق کالا، ارقامی بیش از ۲۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه عمده کالاهای قاچاق فاقد گارانتی و کیفیت هستند بنابراین خریداران می‌توانند با ارسال کد شناسه و کد رهگیری کالا به شماره #۴*۷۷۷۷* از اصالت دستگاه، تاریخ تولید شرکت و غیره مطمئن شوند.

همچنین با مراجعه به سامانه جامع تجارت و سامانه جامع گارانتی می‌توان از اصالت کالا مطمئن شد. در سامانه گارانتی می‌توان دید که گارانتی که فروشنده عرضه می‌کند اعتبار دارد یا خیر. همچنین در سامانه امکان مشاهده لیست گارانتی‌های غیرمعتبر نیز وجود دارد.

گفتنی است، شناسه کالا یک شناسه کلی برای کالا است و کد رهگیری، بارکدی است که مشخص می‌کند کالا در کدام کارخانه، چه روز و ساعتی و چگونه تولید شده است. درباره کالاهای وارداتی نیز شناسه کالا مبدا آن را مشخص می‌کند و مسئولان معتقدند می‌توانند تا حدی جلوی کالای قاچاق را بگیرند.

 
منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما