طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی تا عید فطر

اقتصاد 100 - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی طرح تشدید نظارت بهداشتی تا عید سعید فطر در استان زنجان تداوم دارد.

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی تا عید فطر

محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در رابطه با طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیربهداشتی به مصرف‌کننده و حفظ سلامت عمومی مردم، این طرح از ۱۳ اسفندماه در استان زنجان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اهمیت نقش کشتارگاه‌های طیور در بهداشت عمومی و کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری‌های طیور، افزود: برای بازرسی واحدهای عرضه موادخام دامی، کشیک‌های سیار و ثابت در نظر گرفته شده است.

حاج کاظمی حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دامپزشکی دانست و تصریح کرد: عرضه فرآورده‌های ناسالم، خط قرمز دامپزشکی بوده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تأمین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در زمینه توسعه این امر انجام شود.

حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگه‌داری مواد خام دامی، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

شایان ذکر است در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹ پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در دامپزشکی استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما