سرانه مصرف گوشت قرمز نصف شد / سوء تغذیه ایرانیان را تهدید می کند؟

اقتصاد 100 - مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار، سرانه مصرف گوشت قرمز بعد از اصلاح نظام یارانه از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو رسیده است.

سرانه مصرف گوشت قرمز نصف شد / سوء تغذیه ایرانیان را تهدید می کند؟

آقای افشین صدردادرس گفت: وزارت جهاد با واردات گوشت بدنبال کنترل بازار است، اما اینکه تا الان چه میزان در تنظیم بازار موفق بوده باید به طور مشخص اعداد و ارقام اعلام شود.

به گفته او، با توجه به انبوه زایش های پاییز و زمستان برای جلوگیری از افزایش قیمت امیدواریم برنامه های حمایت از تولید صورت بگیرد تا در ۶ ماهه دوم سال، مشکلی در تامین گوشت ایجاد نشود که بازار دچار التهاب شود.

صدردادرس ادامه داد: بنابر آمار تا قبل از سال های ۹۶ و ۹۷ حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید شد، درحالیکه مصرف یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن بوده است که براین اساس ۱۰۰ هزارتن نیاز به واردات گوشت صنعتی داشتیم.همچنین بنابر اعلام مرکز آمار تا قبل از حذف ارز و گران شدن نهاده سرانه مصرف گوشت ۱۲ کیلو بود که بعد از اصلاح نظام یارانه به حدود ۶ کیلو رسید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: سال ۹۶ گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار را از شمول قیمت گذاری خارج کردند و در فاصله سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱ که ارز ترجیحی داده می شد، تنها به ۱۰ درصد نهاده در اختیار دامداران سبک قرار گرفت. درحالیکه  ۹۰ درصد  واحدهای مرغداری و ۷۰ درصد دامداران شیری نهاده دولتی قرار گرفت که برای ارتقای سرانه مصرف دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما